Tämä auto on samaan aikaan sekä valmistajan nopein että hitain – samalla rahalla saisit 120 Toyota Corollaa

Bugatti Chiron vs. taisteluhävittäjä – kumpi vie? 0:57
Bugatti laittoi Chiron Sport Les Légendes du Cielin viivalle Ranskan ilmavoimien Dassault Rafale Marine -taisteluhävittäjän kanssa. Auton puikoissa Pierre-Henri Raphanel, hävittäjäpilottina kapteeni Etienne. Katso eeppinen kiihdytyskisa!

Jos et tee mitään yli 400 tuntikilometrin huippunopeudella, mutta pidät järjettömästä kiihtyvyydestä, voi tämä auto olla juuri sinulle.

Bugatti Chiron on yksi aikamme upeimmista ja suorituskykyisimmistä hyperautoista. Ja niin saa kyllä ollakin, sillä sen perusversionkin hintalappu on lähes 2,5 miljoonaa euroa.

Chironista on vuosien varrella nähty monen sorttisia erikoisversioita. Tyypillisesti muutokset näissä spesiaalipainoksissa ovat lähinnä ulkoisia, eikä auton suorituskykyyn ole tavallisesti koskettu.

Vain 60 kappaletta valmistettava Chiron Pur Sport on kuitenkin eri maata. Vaikka sen voimanlähteenä on ihan sama 8,0-litrainen W16 ja kaikki 1 500 hevosvoimaa kuin perus-Chironissa, on se huomattavasti hitaampi kuin perus-Chiron. Toisaalta se on myös samaan aikaan nopeampi kuin karvalakki-Chiron.

Bugatti on nimittäin päättänyt rajoittaa perus-Chironin 420 tuntikilometrin huippunopeutta, ja Pur Sportilla ei pääsekään enimmillään kuin 350 kilometrin tuntinopeutta. Ranskalaisvalmistajan mukaan Pur Sport on kuitenkin sen nopeimmin nollasta 350:een kiihtyvä auto.

3 miljoonan euron Pur Sport on myös kaikkein kevein ja parhaimmin rata-ajoon optimoitu Chiron, mistä kielii muun muassa hervottoman kokoinen takaspoileri.

Lue myös:

    Uusimmat