"Taksikuskilla oli asiakas valmiiksi" ja muut tarinat huonosta palvelusta

Nyrpeä ilme ja tervehtimättä jättäminen ovat pieniä mokia, kun vertaa Studio55.fi-lukijoiden kertomuksiin asiakaspalvelun ammattilaisista. Lukijat pitävät huonona palveluna alentuvan asenteen lisäksi puutteellista tai sekavaa ohjeistamista, ja haluttomuutta korvata virheitä.

Asiakaspalvelija huusi puhelimessa

"Olen saanut huonoa palvelua eräältä teleoperaattorilta. Minulla oli heidän nettitikkunsa ja uusi kannettava tietokone. Kävi niin, että tikku ei toiminut uudessa koneessani. Kävin liikkeessä, sain neuvoja ja tein ohjeiden mukaan: päivitin joitain asioita tietokoneeseeni. Ei auttanut, tikku ei toiminut.

Kysyin omalta ATK-tukihenkilöltäni neuvoja. Hän sanoi, etteivät nettitikku ja kone ole yhteensopivia eikä se tule ikinä toimimaan koneessani. Soitin asiakaspalveluun ja palvelu oli aivan ala-arvoista!

Mies linjalla sanoi minulle suoraan, että olen ostanut väärän merkkisen koneen ja luetteli merkkejä, joihin tikku olisi käynyt. Pyysin, että peruisimme tekemämme kahden vuoden sopimuksen tikusta, ei käynyt. Erilaisen tikun hän olisi voinut laittaa, mutta ainoastaan uudella kahden vuoden sopimuksella. Mitään hyvitystä en saanut häneltä enkä edes pahoitteluja!

Minulla paloi jostain syystä käämi, mutta niin paloi asiakaspalvelijallakin, hän alkoi huutaa minulle. Tein tästä kaikesta kirjallisen, asiallisen, reklamaation, johon en ole saanut minkäänlaista vastausta. Maksoin tikkua sen 2 vuotta, vaikka en pystynyt käyttämään sitä. Jouduin siis ottamaan toiseltakin operaattorilta tikun, joka kävi koneeseeni. En enää ikinä aio olla harmia aiheuttaneen operaattorin asiakas ja olen kyllä jakanut tarinaani avoimesti kaikille."

Virpi

Taksikuskilla asiakas valmiiksi

"Tapahtui 80-luvulla: otimme silloisen aviomieheni kanssa taksin Karhupuiston kupeesta. Taksissa oli jo valmiiksi joku heppu pelkääjän paikalla ja hän jatkoi siinä matkaansa. Kuski ei kysellyt mitään ja ennen pitkää aloin kysellä, että emme kai me mutkien kautta tämän vieraan miehen kotiin aja. Vastaukset olivat röyhkeitä, "samahan se teille on" ja niin edespäin. Valitin silloin asiasta taksitarkastajalle. Koskaan en unohda "asiakaspalvelukokemustani."

Anneli

"Kohdellaan kuin vähä-älyistä"

"73-vuotiaana mummelina koen kiusalliseksi alentuvan asenteen ja puhetyylin meitä iäkkäämpiä kohtaan. Vaikka ikää on ja se näkyy naamasta, olen erittäin liikunnallinen: pelaan tennistä, golfia, tanssin lattareita, hiihdän, harrastan kulttuuria ja sosiaalinen elämäni on kovin vilkasta. Siksi harmittaa, kun oletetaan olevan lapsen asteella. Varsinkin tietotekniikka-, digiboxi- ja kanavapakettiasioissa palvelevat nuoret miehet kohtelevat kuin vähä-älyistä."

"Himogolfari"

200 euroa tyhjästä

"Olen saanut huonoa palvelua yksityiseltä hammaslääkäriltä. Soittaessani ja varatessani aikaa, minulle sanottiin epäselvästi, että pitää varautua tiettyyn hintaan. En kuullut aivan tarkkaan mistä oli kyse, koska puhe oli niin epäselvää. Kun menin paikalle, otettiin heti röntgen-kuva mielipidettäni kysymättä. Minulla on ollut vastaavanlainen ongelma hampaassani monesti eikä yksikään lääkäri ole koskaan tarvinnut asian korjaamiseen röntgen-kuvaa.

Tarvitsemani toimenpiteen hinta olisi ollut 350 euroa – pikkujutusta! En suostunut menemään siihen, mutta silti jouduin maksamaan 200 euroa muka tarkistuksesta ja kuvasta."

Molli

Turhaa juoksuttamista

"91-vuotias isäni sairastaa alzheimerin tautia, on lähes kuuro ja asuu palvelukeskuksessa. Hän halusi lopettaa kauppaketjun etukortin ja nostaa sen yhteydessä olevalta tililtä rahat pois, koska ei voi enää käyttää korttia ja tiliä. Teimme isäni allekirjoittaman ja kahden hoitajan todistaman valtakirjan nimelleni, jotta saisin valtuudet lopettaa tilin ja nostaa rahat. En saanut kuitenkaan lopetettua tiliä tai nostettua rahoja, koska olisivat halunneet soittaa isälle ja kysyä hänen tahtoaan. Isällä ei ole enää kännykkää eikä hän kuule mitään. Sitten vaadittiin hoitajien puhelinnumerot.

Lopulta olisi pitänyt olla tilinumero, jolle rahat siirretään, koska niitä ei voi maksaa käteisenä. Hankin puhelinnumeron ja tilinumeron valtakirjaan ja menin uudelleen lopettamaan tilin. Kun ei ollut valtakirjaa rahojen laittamiseksi pankkitilille, en saanut siirrettyä rahoja tililtä toiselle. Sen sijaan sainkin nostettua rahat käteisenä! Pienen rahasumman takia juoksuttivat ja ohjeet olivat todella sekavia."

Irmeli

"En ole saanut huonoa palvelua"

"En koe saaneeni huonoa palvelua. Palvelu on kuin sinä itse. Jos menee tietoviisaana ostamaan jotain tuotetta, saa varmasti tilaamaansa palvelua. Vanha sanonta, "Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan", pitää paikkansa."

Tapio

Lue myös:

    Uusimmat