Siitäs saitte, photoshoppaajat: Plus-kokoiset, luonnolliset mallit myyvät parhaiten

Mainos, jossa esiintyi plus-kokoinen malli, nelinkertaisti alusvaatefirman myynnin.

Alusvaatteita myyvä startup-yritys Adore Me selvitti mainosten vaikutuksia kuluttajien ostohaluihin ajamalla eetteriin erilaisia mainoksia. Kolmessa mainoksessa esiintyi erinäköisiä ja -kokoisia naisia: monta blondia, monta brunettea sekä plus-kokoiseksi luokiteltava brunette malli.

Mainos, jossa esiintyi plus-kokoinen malli, nelinkertaisti myynnin vaaleatukkaisia malleja esittelevään mainokseen verrattuna. Ostajat eivät kuitenkaan ostaneet pelkkiä ”isoja kokoja”; mainos ei siis tehonnut vain plus-kokoisiin naisiin.

Plus-kokoisia malleja esitellyt mainos oli myös yksinkertaisin ja halvempi kuin muut mainokset. Sitä ei retusoitu kuvankäsittelyn keinoin. Myöskään muita mainosbrunetteja ei photoshopattu, ja useita tummatukkaisia malleja esitellyt käsittelemätön mainos vetosikin kuluttajiin eniten.

Kokeen tehnyt yritys tuli siihen tulokseen, etteivät kuluttajat pidä kuvanmuokkauksesta; heihin vetoavat eniten aidot naiset.

Aiheesta uutisoi ensimmäisenä Yle.

Keräsimme yhteen mallien kuvia – mikä sinuun vetoaa?

Lähde: CNN

Lue myös:

    Uusimmat