Black Friday vauhditti verkkokauppojen myyntiä tänäkin vuonna. Maailmanlaajuinen tarjouspäivä on juurtunut vahvasti myös Suomeen viime vuosien aikana.
Black Friday oli tänäkin vuonna verkkokauppamyynnin kulutusjuhlaa.
Kaikkein vilkkaimmillaankauppa kävi aamupäivästä kello 9–12 välillä, vaikka koko vuorokausi oli tavanomaista vilkkaampi kauppapäivä.
Paytrailin mukaan ostojen määrä oli viime perjantaina 4 kertaa (400 prosenttia) suurempi kuin tavallisena perjantaina keskimäärin, mikäli tarkastellaan ostoihin käytettyä yhteenlaskettua rahasummaa.
Ostojen määrässä mitattuna viime perjantai oli reilu 3 kertaa vilkkaampi kuin perjantai on keskimäärin.
Luvut perustuvat verkkomaksupalvelu Paytrailin maksuliikenteeseen.

