Digitalisoituminen näkyy maailmalla ja Suomessa merkittävinä muutoksina useilla elämän eri osa-alueilla. Yksi näistä nopeasti kehittyvistä osa-alueista on hybridi-tv, jonka myötä television katselijat pääsevät kiinni entistä vuorovaikutteisempiin mainossisältöihin.
Kehittyvä tekniikka mahdollistaa tänä päivänä sen, että internetin vuorovaikutteisia ominaisuuksia on tarjolla myös television katselijoille – ja television katseluelämys rikastuu koko ajan tämän myötä entistä monipuolisemmaksi. Tiesitkö, että suomalaisille on jo nyt tarjolla uudenlaisia katseluelämyksiä hybriditelevision ansiosta?
– Hybridi-tv yhdistää perinteisen television, netin ja sosiaalisen median parhaita ominaisuuksia. Tätä kautta nyt voidaan rakentaa aivan uudenlaisia mainosratkaisuja, Digitan liiketoimintapäällikkö Jari Karhu kertoo.
Hybridi-tv-palvelut ovat saatavilla kaikkialla Suomessa Digitan antenni-tv-verkon näkyvyysalueella. Nämä vuorovaikutteiset palvelut toimivat useimmissa vuonna 2014 ja sen jälkeen myydyissä älytelevisioissa.
”Paina kaukosäätimen keltaista nappia”
Hybriditelevisio mahdollistaa sen, että päätelaitteisiin voi rakentaa erilaisia vuorovaikutteisia mainoksia ja tehosteita. Palvelut ovat helposti käytettävissä kaukosäätimen napin painalluksella television ruudulta.
– Kaukosäädin on se väline, jolla vuorovaikutteisuus aktivoidaan. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että mainoskatkon alkaessa televisioruudulla lukee, että paina kaukosäätimen keltaista nappia, jos haluat puhelimeesi esimerkiksi ilmaiskupongin tai etukupongin. Tämän jälkeen käyttäjältä pyydetään puhelinnumeroa, johon esimerkiksi etukuponki lähetetään, Karhu kertoo.
