MTV:n muutosneuvottelut ovat päättyneet.
Muutosneuvotteluiden jälkeen henkilöstön lopullinen vähennystarve on 35, joka voi muuttua vielä, ellei tarjottuja uusia työtehtäviä oteta vastaan.
Alun perin MTV:n neuvotteluesityksessä henkilöstön vähennystarve oli 45. Alkuperäistä vähennystarvetta saatiin neuvotteluiden myötä pienennettyä löytämällä henkilöstön kanssa hyviä vaihtoehtoisia ratkaisuehdotuksia.
Muutosneuvottelut käynnistettiin taloudellisista, tuotannollisista sekä toimintojen uudelleenorganisoimistarpeesta johtuvista syistä. Muutosneuvottelujen keskeinen tavoite oli edistää MTV:n strategian toteutumisen vauhdittamista, uudistumista, digitaalisen liiketoiminnan kehittämiseen keskittymistä ja kustannustehokkuuden parantamista.
Tavoitteena on tehdä MTV:stä pitkäjänteisesti kestävä ja kannattava mediatalo.
Muutokset MTV:n liiketoiminnassa
MTV panostaa entisestään MTV Katsomo -suoratoistopalveluun sekä MTV:n aseman ylläpitoon Suomen johtavana kaupallisena Total TV -talona.
Yhtiöön perustetaan uusi yksikkö, joka vastaa sisältöjen hankinnasta, ohjelmatuotannoista ja -viestinnästä, ohjelmiston suunnittelusta ja kuratoinnista sekä MTV Katsomon kokonaisvaltaisesta kasvusta, asiakkuuksista ja kuluttajaliiketoiminnasta.
Yhtiöön perustetaan myös uusi brändeihin ja markkinointiin keskittyvä yksikkö, jonka tehtävänä on vauhdittaa MTV Katsomon kasvutarinaa sekä muun muassa suunnitella ja toteuttaa entistä vaikuttavampia markkinointikampanjoita ja siten luoda ohjelmailmiöitä.
Myös MTV Uutisissa panostetaan MTV Katsomoon eli tekemistä ylipäätään siirretään entistäkin vahvemmin liikkuvan kuvan sisältöihin, joissa MTV on Suomen johtava kaupallinen toimija. Uutistoimitukseen luodaan myös erikoisohjelmiin keskittyvä tiimi, vahvalla MTV Katsomo painotuksella.
