Olisitko arvannut? Tässä on lopputulos, kun katuautoon isketään Formula 1 -auton Pirellit

Tällainen on arktisiin oloihin suunniteltu talvirengas 0:56
Tältä näyttää arktisiin oloihin suunniteltu talvirengas, joka on ankarissa olosuhteissa kuin kotonaan.

Mustat pyöreät Pirellit eivät ole paras vaihtoehto katulaillisen auton alle silloin, jos ne on oikeasti tarkoitettu F1-autoon.

Formula 1 -auton renkaiden voisi kuvitella tarjoavan ylivoimaista pitoa, mutta tämä pitää paikkansa vain oikeissa olosuhteissa ja oikeanlaisen auton alla. Mikäli F1-auton kumeja yrittää käyttää tieliikenteessä, menee homma hyvin nopeasti hyvin vaaralliseksi.

Jutun perästä löytyvällä videolla F1-autoon tarkoitettuja Pirellejä ei edes heitetä minkä tahansa Corollan alle, vaan avopyöräiseen Caterham 270R:ään.

Pelkästään pyörien saaminen Driven Median kaksikon Caterhamin alle oli haaste, sillä F1-auton pyörä kiinnitetään yhdellä järeällä pultilla toisin kuin tavanomaisemmissa autoissa. Lopputulos on toki komea.

Kuten moni varmasti tässä vaiheessa jo arvasikin, vaatii F1-autoon tarkoitettu kumiseos korkean lämpötilan toimiakseen suunnitellusti ja tarjotakseen mainittua erinomaista pitoa. F1-auton Pirellit toimivat parhaiten noin 100 celsiusasteen lämpötilassa.

Koska F1-kuljettajilla on vaikeuksia pitää renkaat lämpiminä esimerkiksi turva-auton perässä ajaessa, on sanomattakin selvää, että tieliikenteessä se onnistuu vieläkin huonommin.

Katso alla olevalta videolta, kuinka Caterham 270R liukastelee F1-slicksien kanssa.

Lue myös:

    Uusimmat