Mainos

Menikö mässäilyksi? Lue toimivat vinkit viikonlopusta palautumiseen

Viikonloppuna terveellinen elämäntyyli joutuu usein romukoppaan, kun pikaruoka, drinkit ja herkut houkuttelevat enemmän. Lue, miten voit palauta viikonlopusta niin, ettet joudu kärsimään repsahduksesta vielä seuraavallakin viikolla.

Jopa terveellistä ruokavaliota noudattavat lipsuvat usein viikonloppuisin. Olitpa sitten napostellut pitkin päivää, antautunut kunnon herkutteluhetkelle tai juhlinut ystävien kanssa ulkona, nappaa nämä vinkit käyttöösi puhdistaaksesi kehosi viikonlopun jäljiltä.

Juo enemmän vettä

Tee veden nauttimisesta ykkönen tärkeysjärjestyksessäsi. Vesi auttaa huuhtomaan pois lipsumisesi jäljet: se auttaa krapulan lievittämisessä ja tekee sinut energisemmäksi.

Irti sokerista

Kun syöt paljon sokerisia herkkuja, himoitset sokeria koko ajan vain lisää. Siispä yhden illan mässäily saattaa johtaa hajamieliseen karkeilla herkutteluun pitkälle seuraavaan viikkoon. Jos himoitset karkkeja, olet haasteen edessä: käytä viisi päivää vieroittuaksesi sokerista ja käsitellyistä hiilihydraateista syömällä paljon tuoreita hedelmiä ja vihanneksia niiden sijaan.

Taistele väsymystä vastaan

Olitpa sitten toiminut Halloween-juhlien emäntänä tai juhlinut muuten vain yötä myöten kaupungilla, olet luultavasti unen tarpeessa. Jotta et tuntisi oloasi aivan niin väsyneeksi uudella työviikolla, nappaa lautasellesi väsymystä vastaan taistelevia ruokia, kuten magnesiumpitoisia pähkinöitä ja siemeniä, vähärasvaista proteiinia sekä täysjyvätuotteita. Mene myös ehdottomasti tänään aikaisin nukkumaan, jotta olosi ei olisi maanantaiaamuna – ja loppuviikolla – yliväsynyt.

Syö ravitsevia ruokia

Jos olet mässäillyt käsitellyillä eineksillä, niin nyt on aika syödä oikeaa ruokaa. Aloita aamusi huomenna ravintorikkaalla smoothiella, johon voit laittaa vaikkapa pakastemarjoja, granaattiomenamehua, hieman vettä ja chia-siemeniä. Ota töihin evääksi salaatti ja syö päivälliseksi vaikkapa ravitseva keitto. Kokeile, miltä maistuisi esimerkiksi hyvin mausteutettu porkkana-inkiväärikeitto. Pääasia kuitenkin on, että syöt paljon hedelmiä ja vihanneksia, sillä se auttaa kehoasi himoitsemaan enemmän hyvää kuin pahaa.


(MTV3)

Lähde: Fitsugar

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.