Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Lehdet hiipuvat, nettimainonta kasvaa

Lehtikuva
Julkaistu 24.11.2017 10:01

MTV UUTISET – STT

Suomen joukkoviestintämarkkinat kehittyivät viime vuonna tuttuun tapaan, kertoo Tilastokeskus. Sanomalehti- ja aikakauslehtimarkkinoilla otettiin takapakkia, mutta nettimainonta kasvoi reippaasti.

Koko joukkoviestintämarkkina kasvoi edelliseen vuoteen verrattuna 1,2 prosenttia ja oli arvoltaan 3,8 miljardia euroa. Sanomalehtien ja aikakauslehtien toimialoilla myynti laski noin kolme prosenttia. Internetmainonta kasvoi reilut 13 prosenttia ja kirjamyynti kuusi prosenttia.

Suoratoistopalvelut ovat vieneet tilaa videotallenteiden myynniltä ja vuokraukselta, joiden markkinat pienenivät lähes neljänneksen.

Kustannustoiminta, johon lasketaan lehdet ja kirjat, muodostaa edelleen suurimman siivun Suomen joukkoviestintämarkkinoista. Sähköisen viestinnän osuus kasvaa kuitenkin tasaisesti yhä suuremmaksi. 

Lisää aiheesta:

Alma Median tulos laski – presidentinvaaleista vain hetkellinen piristysruiskeS-ryhmän myynti putosi 0,7 prosenttia tammi-syyskuussa – matkailu- ja ravitsemuskauppa koronakurimuksessa
Posti takoi aiempaa paremman tuloksen koronasta huolimatta – alkuvuoden oikaistu liiketulos kasvoi 12,6 miljoonaan euroon
Virtuaalitodellisuuteen ja e-urheiluun käytetään maailmalla lähivuosina yhä enemmän rahaa – perinteisten medioiden näkymät synkempiä
Posti teki enemmän rahaa paketeilla ja logistiikalla kuin kirjeillä
Kirjeiden määrä laski 10 prosenttia – Postin liikevaihto kasvoi silti
Talous

Tuoreimmat aiheesta

Talous
  • Eilen17:33
    Talouskriisi

    Talous jumahti Suomen tärkeimmillä vientimarkkinoilla – kohtalonkäyrät sojottavat karuun suuntaan

  • Eilen13:49
    Verot

    Suomalaisista vain joka yhdeksäs tienaa yli 60 000 euroa vuodessa

  • 15.11.22:29
    Pörssi

    HS: Olli Rehn varoittaa riskitilanteesta osakemarkkinoilla

  • 15.11.09:58
    MTV Uutisextra

    Jyri Häkämies vaatii veroihin alennuksia – "Kasvukaasua"

  • 14.11.21:00
    Teboil

    Lukoil: Teboilille useita ostajaehdokkaita