Uusi Toyota Hilux saapuu Suomeen loppusyksystä. Japanilaisvalmistaja kertoo pyrkineensä luomaan auton, joka toimii niin työkaluna kuin perhekuljettimenakin.
Toyota Hilux on ollut markkinoilla vuodesta 1968 lähtien. Mallin historiasta löytyy sellaisia huippuhetkiä kuin molempien napa-alueiden valloitus sekä Dakar-rallin voitto viime vuonna.
Toyota on laittanut Hiluxin keulailmeen uuteen uskoon aiempaa räväkämmällä etumaskilla ja etupuskurilla. Uutta ilmettä täydentävät LED-valot niin edessä kuin takanakin sekä uudet vannemallit ja ulkovärit.
Sisätiloissa uutta on muun muassa mittaristo sekä mediakeskuksen 8-tuumainen kosketusnäyttö. Saatavissa on niin Apple CarPlay kuin Android Autokin, joilla puhelimen toiminnot saa tuotua auton näytölle.
Lue myös: USA:n automarkkinoilla tapahtui huhtikuussa jotain, mitä ei ole sattunut koskaan aiemmin
Hiluxin yli tuhannen kilon kantavuus ja 3,5 tonnin vetomassa jarrulliselle perävaunulle ovat saatavissa kumpaankin Suomeen tuotavaan korimalliin eli Extra Cabiin sekä Double Cabiin.
Moottoriksi on valittavissa joko 2,4- tai 2,8-litrainen diesel. Kumpikin kone on saatavissa kumpaankin korimalliin, ja kuusivaihteisen käsivalintaisen vaihteiston lisäksi kuusivaihteinen automaattivaihteisto on jatkossa saatavilla niin ikään kummankin korimallin yhteyteen.

