Urheiluautovalmistaja Ferrarin mallisto sähköistyy. Uusin tulokas on ladattava 296 GTB, jonka Suomi-hinta on vähintäänkin mielenkiintoinen.
Ferrarin uunituore 296 GTB tarjoaa mallimerkintänsä mukaisesti 2,9-litraisen V6-moottorin. Ei kaksitoista- tai kahdeksansylinteristä, vaan valmistajan superautoille epätyypillisesti "vain" kuusisylinterisen.
Sylinterimääränsä lisäksi myös litroiltaan pienehköltä kuulostavan polttomoottorin kaverina on sähkömoottori sekä 7,5 kilowattitunnin akusto, jonka avulla autolla voi ajaa reilut parikymmentä kilometriä pelkällä sähköllä.
296 GTB:n henkinen edeltäjä on vuosina 1967–1974 valmistettu Dino, jossa löylyä heitettiin niin ikään V6-malliselle kiukaalle.
Lue myös: Luksusautojen myynti kasvussa Suomessa – MTV lähti koeajamaan yli 332 000 euron Ferrari Romaa
Valtion kassa kiittää
Ferrareita maahantuovan Luxury Collection Automobilesin johtaja Esa Schroderus voi olla erittäin tyytyväinen, sillä uutuuksia on tilattu Suomeen jo tässä vaiheessa peräti 20 kappaletta.
