KSML: Legendaarinen Hankkija palaa markkinoille

Hankkija-brändi palaa markkinoille, kertoo sanomalehti Keskisuomalainen. Brändi tunnetaan muun muassa oranssista lippalakista ja monet tuntevatkin legendaarisen Hankkijan.

Keskisuomalaisen mukaan Hankkija Oy:n markkinointibrändit Agrimarket ja Multasormi on muutettu Hankkijaksi vuoden 2016 alussa.

– Nimenmuutoksen myötä Hankkija palaa takaisin juurilleen. Olemme suomalaisen maanviljelijän, hevos-, lemmikkieläin- ja puutarhaharrastajan kauppa. Hankkija nimenä on meille todellinen vahvuus, Hankkijan toimitusjohtaja Ensio Hytönen sanoo lehdessä.

Vanhat tunnukset, Agrimarket ja Multasormi, poistuvat käytöstä tämän vuoden aikana. Yritys myy kuluttajille puutarha-, hevos- ja lemmikkieläintuotteita sekä rautakaupan tuotteita. Maatalousyrityksille yritys myy tuotantotarvikkeita ja koneita.

Keskusosuusliike Hankkija perustettiin vuonna 1905 ja yhtiö tunnetaan erityisesti 70- ja 80-luvun oranssista lippalakistaan.

SOK osti Hankkijan maatalousliiketoiminnot 1990-luvulla. Vuoden 2013 alussa SOK myi Hankkija-Maatalous Oy:n osake-enemmistön tanskalaiselle maatalousalan toimijalle Danish Agrolle.

Lue myös:

    Uusimmat