SsangYongin kookkain malli Rexton sai isomman ja tehokkaamman – mutta taloudellisemman – moottorin. Teknavin sisältöyhteistyökumppani Auto Bild Suomi koeajoi korealaisuutuuden.
Tykkäsimme
- Kytkettävä neliveto ja alennusvaihteisto takaavat, että maastossa pystyy ajamaan riittävän hitaasti
Emme tykänneet
- Pieneltä tuntuva varustehan ajotietokone on, mutta silti sitä kaipaa
Hinta 45 990 euroa
Rexton on varsin piristävä tuttavuus, ja SsangYongin suurin malli onkin maastoautoa harkitsevalle yksi varteenotettava vaihtoehto. Rextonista ei löydy kaikkia viimeisimpiä nykyaikaisia hienouksia, mutta maastoautojen ystävistä kokonaisuus tuntuu varsin maukkaalta.
Hyväpintaisella ja pitävällä tiellä Rextonilla ajetaan perinteisesti takavedolla. Kelien tai tien huonontuessa tarjolla on nopea neliveto. Ääripäänä on sitten hidas neliveto, jolloin voima kulkee moottorilta pyörille alennusvaihteiston kautta.

