Sähköautojen heikoin kohta vaikuttaa olevan niiden pohjassa, jossa niiden akut sijaitsevat. Pienikin pohjakosketus voi tulla kalliiksi, Moottori raportoi.
Erilaisten autojen käyttö- ja huoltokustannukset; siinä on väittelyn aihetta keskustelupalstoille, kun vertaillaan sähkö- ja polttomoottoriautoja. Jotkut kertovat kulujen vähentyneen mittavasti, mutta myös päinvastaisia tarinoita löytyy.
Autoilulehti Moottori päätyi keskelle testiä puolivahingossa: uuden Kia Niro EV:n käyttötestin jälkeen maahantuoja ilmoitti, että auton pohjassa olevan korkeajänniteakun pohja oli vaurioitunut. Oli mahdollista, että auto ei menisi läpi katsastuksesta.
Käyttötestissä käytetty auto oli otettu suoraan pakasta, eikä kukaan ajaneista muistanut pohjakosketusta.
Kyseessä oli siis todennäköisesti vähäinen raapaisu, mutta akkukotelon pohjaan syntyneet naarmut ja painaumat tarkoittivat jopa 15 000 euron remonttia.
