Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Junayhtiö laittoi 15-vuotiaan työharjoittelijan vastaamaan asiakkaiden kysymyksiin – tulos puhdasta kultaa

COLOURBOX, toisen kuvan lähde Twitter
Julkaistu 17.07.2017 06:30

MTV LIFESTYLE

Junayhtiö on joutunut positiivisen somemyräkän keskiöön, kiitos 15-vuotiaan työharjoittelijan.

Brittiläinen junayhtiö Southern Rail on aiemmin saanut huonoa palautetta esimerkiksi myöhästelevistä junistaan. Nyt yhtiö on joutunut positiivisen somemyräkän keskiöön, kiitos 15-vuotiaan työharjoittelijan.

Junayhtiö pani 15-vuotiaan Eddien vastaamaan asiakkaiden kysymyksiin Twitterissä.  Eddie odotti saavansa kyselyjä junista ja aikatauluista, mutta toisin kävi: nettikansa heitti nuorelle miehelle mitä oudompia kysymyksiä, joihin hän vastasi kunnialla.

Eddien taidoista intoutunut somekansa on jo kehittänyt miehelle oman hashtagin, #askeddie – suomeksi "kysy Eddieltä".

Jos kuva ei näy, katso se täällä.

Kysymyksi tuli niin paljon, ettei Eddie ehtinyt edes vastata niihin kaikkiin.

Tällaisia kysymyksiä Eddie sai:

Eddie, kysymys... Syönkö tänään kanafajitaksia vai thaimaalaista vihreää currya kanalla?

Vastaus: Kyllä vastaus on kanafajitaksia.

Hei Eddie, vakava kysymys tällä kertaa, miten keitän oikean määrän pastaa, jotta sitä ei tule niin paljon, että voin ruokkia sillä koko kadun?

Vastaus: Hei, jos tarvitset oikean määrän, aloita aina noin 200 grammasta per henki ja jatka siitä.

KIIREELLINEN KYSYMYS: Eddie, ottaisitko mieluummin rullaluistimet jaloiksesi vai syömäpuikot käsiksesi koko loppuelämäsi ajaksi?

Vastaus: Rullaluistimet jaloikseni, luulen, että tottuisin niihin melko nopeasti ja pääsisin kaikkialle nopeammin!

Hei, Eddie! Tappelisitko mieluummin yhden hevosenkokoisen ankan kanssa, vai sadan ankankokoisen hevosen kanssa?

Vastaus: Sadan ankankokoisen hevosen kanssa, Hevosen kokoinen ankka olisi aika pelottava!

Miksi englantilaismiehet aina käyttävät lomalla sukkia ja sandaaleja?

Vastaus: Itse suosin flipflop-sandaaleja, joten en voi vastata tähän.

Hei Eddie. Syntyykö maailmaan ikinä poikaa, joka kykenee uimaan nopeammin kuin hai?

Vastaus: Hei, en usko, mutta ei sitä koskaan tiedä, sellainen tyttö voisi syntyä.

Eddie, jos hölkkääjä juoksee valonnopeutta, kuuleeko hän silti vielä iPodinsa?

Vastaus: Hän ei (tuossa tilanteessa) hölkkäisi enää.

Mikä on isoin eläin, jonka voisit yksin kietoa lampputolppaan muovikelmulla?

Vastaus: Varmaan laiskiainen. En voi kuvitella, että se juoksisi karkuun.

"Huonointa PR-toimintaa, jota olen nähnyt aikoihin"

Kaikkia Eddien käyttäminen asiakaspalvelijana ei lämmittänyt. Koska junayhtiön lukuisat ongelmat ovat laajassa tiedossa, 15-vuotiaan ei pitäisi korjata brändikriisiä Twitterissä yksinään, ihmettelee Chris Gilmour PR Week -lehdessä.

– Olen päivätyössä kriisikommunikaatiohallinnassa, käytän Southern-junaa säännöllisesti työmatkoihini, minusta tämä on huonointa PR-toimintaa, jota olen nähnyt aikoihin, mies tylyttää.

– Huonosti suunniteltu ja strategisesti niin väärin kuin voi olla. Tämä on jo parodiankin ulkopuolella – antaisin tiedotuspäällikölle potkut tästä, hän jatkaa ja huomauttaa, että Twitter-keskustelusta huolimatta maksavien asiakkaiden surkea junapalvelu on surkeaa vielä huomennakin.

Lähde: Boredpanda.com, Twitter, PRWeek 

Lisää aiheesta:

TikTokissa keksittiin "kätevä lentokenttäniksi", jolla välttää jonot – kritiikkiä sataa ja syystäHumalainen kansalainen tekstasi liudan huvittavia kysymyksiä akvaarion infonumeroon – saikin aamulla vastauksia kännipohdintoihinsaJohn antoi 9-vuotiaan tyttärensä tuskailla purkinavaajan kanssa kuusi tuntia – sai "opetushetkestään" murskakritiikkiä: "Mies, olet k*sipää"Kaupunki kehotti "hauskassa" kampanjassa ihmisiä seisomaan liukuportaissa väärällä puolella – ei uponnut asukkaisiin: "Miksi tekisitte tämän?"Mies osti joulumainoksessa superhoikalle vaimolleen kuntopyörän, jotta tämä voisi "muuttaa elämänsä" – netissä täystyrmäys: "30 sekunnin matka hyvinvointihelvettiin"Mies mokasi Tinder-viestin – yritti korjata vahingon erikoisella tavalla
HuumoriTyöelämäSosiaalinen mediaAivopähkinätLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Huumori
  • 28.9.06:29
    Asian ytimessä.doc

    Hulvaton video! Kepposteleva Seppo-vuohi järjesti show’n kesken kuvausten: "Vuoden isä"

  • 25.9.20:01
    Hyvän mielen jutut

    Chuey-kakadu "auttaa" siivoamisessa koomisella tavalla

  • 22.9.20:08
    Mitä ihmettä?

    Taloyhtiötä Saksassa piinannut "nuorisoporukka" olikin etana

  • 14.9.17:33
    Ruoka

    Kakkuleipuri antoi asiakkaalle tilauksen ja pyysi anteeksi – pian selvisi syy

  • 5.9.17:31
    Mitä ihmettä?

    Vegaanin palopelastajan ensimmäinen työpäivä: 20 000 kiloa palavaa pihviä