HS: Taksikuski ei auttanut kyynärsauvojen kanssa kulkenutta – asiakaspalvelu suositteli tilaamaan jatkossa ”premium-taksin”

Kyynärsauvojen kanssa liikkuva nainen joutui pettymään Taksi Helsingin asiakaspalveluun matkallaan Helsingistä Espooseen. Asiakaspalvelussa kehotettiin tilaamaan jatkossa premium-taksi hyvän palvelun varmistamiseksi, kertoo Helsingin Sanomat.

Kyynärsauvoilla liikkuneella naisella oli vaikeuksia nousta taksiin ja sieltä pois matkallaan Helsingistä Espooseen. Matkustaja toivoi, että taksikuljettaja olisi auttanut häntä tilanteessa, kertoo Helsingin Sanomat.

Kuljettaja ei kuitenkaan liikahtanutkaan – vaikka naisen kyynärsauvat rojahtivat maahan. Asiakas huomautti palvelun laadusta kuljettajalle eikä saanut vieläkään apua.

Kun nainen antoi palautetta tilanteesta taksiyhtiölle, Taksi Helsingin asiakaspalvelusta suositeltiin pyytämään laadukkaampaa palvelua erikseen.

– Pyrimme siihen, että palvelumme olisi aina hyvää, mutta laadukkainta palvelua saadaksenne voitte pyytää premium-kuljettajaa ja autoa, vastaus kuului Helsingin Sanomien mukaan.

Jos premium-kyydin ennakkotilaa, sen ennakkomaksu on kymmenen euroa enemmän kuin tavallisen taksin ennakkomaksu. Tavallisen taksin ennakkomaksu on 7,10 euroa.

Taksi Helsingin toimitusjohtaja Jari Kantonen kiistää Helsingin Sanomien haastattelussa, että tarkoitus olisi jakaa taksimatkoja laadukkaisiin premium-kyyteihin ja huonon palvelun normaaleihin takseihin ja valittelee, että suurin haaste on palvelun pitäminen tasalaatuisena.

Laksiuudistuksen myötä taksiliikenne ja -hinnoittelu vapautuvat Suomessa tämän vuoden heinäkuussa.

Lue myös:

    Uusimmat