Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Helsingin Allas Sea Pool mainostaa näyttävästi Financial Timesissa – Helsinki runsaasti esillä myös muualla kansainvälisessä mediassa

1:33Kylmä sää ei pelota Allas Sea Poolin uimareita
Julkaistu 17.05.2017 09:02

MTV UUTISET

Helsinkiläinen merikylpylä Allas Sea Pool  mainostaa toimintaansa mittavasti kansainvälisessä talouslehdessä Financial Timesissa. Suomalaiset turisti- tai kulttuurikohteet esiintyvät harvakseltaan kansainvälisten julkaisujen sivuilla. Allas on kuitenkin päättänyt ostaa Financial Timesista sarjan koko sivun ilmoituksia. Samalla myös Helsinki saa näkyvyyttä.

– Meillä on paljon kansainvälisiä asiakkaita, noin 25-30 prosenttia asiakaskunnasta on turisteja tai liikematkustajia, perustelee Allas Sea Poolin markkinointiviestintäjohtaja Sanna Tuominen.

Allas Sea Pool Financial Times 2

– Financial Times tavoittaa hyvin esimerkiksi lentomatkustajat. Helsingissä lyhyestikin käyvät liikematkalaiset ehtivät hyvin päiväreissulla uimaan, Tuominen toteaa.

Kiinalaisten Suomi-kiinnostus kasvussa

Altaalla on käynyt ihmisiä ympäri maailmaa. Suurin osa ulkomaalaista tulee Keski-Euroopasta, sen jälkeen Kiinasta ja Japanista.

–  Erityisesti Kiina näyttää olevan kovasti nousussa, Tuominen kertoo.

Helsingin vetävyyteen vaikuttavat osittain Finnairin lentoreitit sekä esimerkiksi Kiinan presidentin äskettäinen Suomen-vierailu, joka toi Helsingille paljon näkyvyyttä kiinalaisessa mediassa. Helsinki kiinnostaakin nyt Tuomisen mukaan Aasiassa selvästi.

– Tänäänkin kävin uittamassa ihmisiä viiden maan mediasta.

Mainos itse on Tuomisen mukaan tietoisesti tyylilajiltaan melko karu ja yksinkertainen.

– Mainoksesta olisi varmasti voitu tehdä sliipatumpikin, mutta paikka itsehän on kuitenkin varsin konstailematon, ei kliininen. Halusimme että se tunnelma näkyy mainoksessakin.

Entä paljonko maksaa koko sivun ilmoitus kansainvälisessä talouslehdessä?

– Paljon, Tuominen naurahtaa täsmentämättä summaa.

– Meillä kuitenkaan ei ole mikään valtava markkinointibudjetti, haluamme vain käyttää sen hyvin kohdennetusti. Meillä on täällä kolmen hengen tiimi ja markkina-alueena koko maailma.

Helsinkiä hehkutetaan useissa kansainvälisissä lehdissä

Helsingistä on ilmestynyt kansainvälisissä julkaisuissa viime aikoina useita innostuneita matkailujuttuja.


Hyvää mainosta Suomi sai myös, kun matkaopasbrändi Lonely Planet valitsi ennen vuodenvaihdetta Suomen yhdeksi tämän vuoden suosikkikohteekseen. Kaksi muuta maata Lonely Planetin kolmen kärjessä olivat Kolumbia ja Kanada. 

https://www.lonelyplanet.com/best-in-travel/countries

– Onko tämä Pohjolan kaupunki seuraava cooliuden pääkaupunki, kysyi mm. Vogue-lehti maaliskuun numerossaan ja mainitsi erikseen Kotiharjun saunan, Kulttuurisaunan sekä Altaan. 

http://www.vogue.com/article/helsinki-finland-travel-guide-insider-tips

Myös tv-kanava CNN lähtee Suomi-juttunsa liikkeelle saunoilla. Kanava nostaa esimerkeikseen Kotiharjun perinteisen saunan sekä toisen uuden saunakeskuksen, Löylyn. 

http://edition.cnn.com/2017/03/21/travel/helsinki-tips-for-visiting-finland-capital/

New York Times ei saunoja mainitse vaan keskittyy Helsingin Teurastamon alueen kauppoihin ja ravintoloihin.

https://www.nytimes.com/2017/03/28/travel/five-places-to-go-in-teurastamo-helsinki-finland.html?_r=0

Lisää aiheesta:

Suomi on huono houkuttelemaan turisteja – tätä maata kannattaisi matkiaHavis Amanda korvataan yllättävällä patsaalla ja jekutusyritys suorassa lähetyksessä – huomasitko nämä aprillipäivän pilat?Oletko postannut somekuvia Helsingistä? Näin olet vaikuttanut Suomi-kuvaan maailmallaSuomen tunnettavuus kasvaa! Brittimedia pohtii, miksi kiinalaiset haluavat olla henkisesti suomalaisia – "Suomi on paratiisi"MTV Uutiset tutustui uuteen luksushotelliin, jossa Trumpin uskotaan yöpyvän: Erikoisuuksina lukuhuone, nykytaide ja minibaarit – Pyrkimyksenä, että hotelli olisi itsessään nähtävyys"Suomi on maailman kolmanneksi paras matkakohde! Lonely Planet valitsi
Kotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Kotimaa
  • 09:55
    Sää

    Lähes koko Suomi juhlii märässä harmaassa: Sitten tulee lumiyllätys

  • 09:17
    Linnan juhlat

    Siniristilippu nousi salkoon Tähtitorninmäellä – seuraa Huomenta Suomen erikoislähetystä!

  • 09:04
    Kadonneet

    Hyvinkäällä kadonnut nainen on löytynyt

  • 07:45
    Itsenäisyyspäivä

    "Rakkaudesta lajiin" – kunniamerkkiompelija Silja, 83, tekee yhä arvokasta työtään

  • 07:31
    Puolustusvoimat

    Armeija pakolliseksi myös naisille? USU:n kysely: Tätä mieltä suomalaiset ovat