Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Ferrarin päänkääntäjä Pariisissa: LaFerrarin fööniversio

Julkaistu 30.09.2016 13:28
Toimittajan kuva

Vesa Eskola

toimitus@teknavi.fi

Pariisin autonäyttelyssä julkistettu LaFerrarin avoversio kulkee mallinimellä Aperta. Avonainen hybridikaunotar tulee tarjolle Ferrarin vanhoille asiakkaille, ja autoja valmistetaan vain sellainen määrä, että Ferrari voi oikeasti valita asiakkaansa itse. Asiakas voi päättää kahdesta eri kattoversiosta: taivas aukeaa joko kankaan tai kovan katon takaa.

Auton tekniikka on yhtenäinen umpiversion kanssa, mutta avoversiossa auton kiehtovista äänistä pääsee nauttimaan astetta enemmän. Hiilikuituisia korirakenteita on luonnollisesti jouduttu vahvistamaan. Auton paino on noussut näin hieman, mutta tästä huolimattta hilse irtoaa varmasti. Tehoa ei ole nähty kasvattu tarpeelliseksi kasvattaa, sitä on samat 963 oria kuin umpiversiossa. Näistä 800 on aitoja eli laukkaa 6,3-litraisesta V12-moottorista, sähköhevosia on siis 163. Hiilidioksidia päästellään 340 grammaa kilometriä kohden.

Huippunopeutta on luvassa yli 350 km/h ja satasen vauhtiin päästään alle kolmessa sekunnissa. Alle seitsemässä sekunnissa taulussa on 200 km/h, ja 300 km/h saavutetaan vaatimattomasti 15 sekunnissa.

Myös auton muodot ovat lähes identtiset umpiversion kanssa, mitä nyt aerodynamiikkaa on jouduttu hiomaan hieman, jotta suorituskyky ja downforce ovat samaa tasoa umpiversion kanssa.

Lisää aiheesta:

McLaren esitteli historiansa nopeimman katuauton – 0-300 km/h 12,8 sekuntia ja huippunopeus yli 400 km/h
Raakaa V8-voimaa ja hienostunutta aerodynamiikkaa – Genevessä nähtiin lähes 1200-hevosvoimainen Zenvo TSR-S
Tässä se viimeinkin on! Lamborghini esitteli maailman nopeimman katumaasturin
Nyt on linjat kohdallaan – tässä on Ferrarin uusin kaunotar
Salakuvat: Amerikkalaiset ennätysjahdissa
Ai mitkä ilmastotalkoot? AMG esitteli V12-moottorilla varustetun S-sarjan avomalliin
FerrariAutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Ferrari
  • 3.10.16:04
    F1

    Charles Leclerciltä karu näkemys Ferrarista – "Satuttaa kaikkia"

  • 9.9.18:59
    Italia

    Ferrari-pomolle 180 miljoonan lasku ja vuosi yhdyskuntapalvelua

  • 8.9.18:28
    Tshekki

    Poliisi iski maalta ja ilmasta: Formulakaahari jäi kiinni

  • 6.2.14:53
    Aleksander Barkov

    Aleksander Barkovin tempauksella ökyseuraus – lava-autot vaihtuivat Ferrareihin: "Kuulostaa aika ylimieliseltä, mutta..."

  • 20.1.22:28
    F1

    F1-tähden miljoona-Ferrari rysäytettiin kaiteeseen