Eddie teki sata vatsalihasliikettä päivässä kuukauden ajan – näin kävi: "Tuntuu mahtavalta"

10:39
Videolla vinkit vatsalihastreeneihin!

Englantilainen Eddie Hall näyttää kuukauden treeninsä tulokset videolla.

Voimamies Eddie Hall on julkaissut kotitreeneistään videoita aina koronakaranteenin alettua. Yksi miehen julkaisemista videoista on kuitenkin hieman erilainen, kertoo Men's Health

Toukokuussa julkaistulla videolla Eddie näyttää, kuinka hän on muuttunut sen jälkeen, kun otti tavoitteekseen pudottaa painoa ja treenata keskivartaloaan sadalla vatsarutistuksella päivittäin ja kuukauden ajan.

Videolla kuukauden treenin tuloksia. (Artikkeli jatkuu videon alla)

Kiloja lähti

Sata vatsalihasliikettä päivässä kuulostaa hauskalta somehaasteelta, ei välttämättä vuonna 2017 Maailman vahvimmaksi mieheksi tunnustetulta voimamieheltä odotetulta peliliikkeeltä. Eddie kertoo kuitenkin halunneensa treenin avulla valmistautua tulevaan nyrkkeilyotteluun.

Kuukauden alussa Eddie painoi 174 kiloa, mikä tosin on paljon vähemmän kuin esimerkiksi ne 196 kiloa, jotka miehen vartta painoivat vielä vuonna 2017. Vatsalihashaasteen lisäksi Eddie vähensi päivittäistä kalorimääräänsä ja suosi aerobista treeniä painonnoston sijaan.

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä.

Kerralla mies ei sataa rutistusta tehnyt, vaan hän teki ne parissa osassa päivän aikana. Ensimmäisessä osassa mies teki niin paljon kuin jaksoi yhdeltä istumalta, loput hän teki toisessa osassa. Ensimmäisenä päivänä tuo ensimmäisen osan luku oli 40. Kuukauden mittaan hänen kestävyytensä kuitenkin parani.

– Kolmannen viikon paikkeilla tein noin 70–75 vatsalihasliikettä yhdeltä istumalta, sitten tein loput 25 tai 30 liikettä myös yhdeltä istumalta, Mies kertaa Men's Healthin haastattelussa.

Kuukauden loppupuolella Eddie oli jo huomattavasti hoikempi ja vatsalihakset erottuivat selvemmin. Painoa putosi tässä ajassa noin yhdeksän kiloa. Aiemmin mies on julkaissut kuvaparin vuosien 2017 ja 2020 välillä tapahtuneesta 33 kilon painonpudotuksesta.

"Olen todella iloinen"

Mies on tyytyväinen tulokseen.

– Minusta tuntuu mahtavalta. Kaikki ylimääräinen rasva on kadonnut, vatsalihakseni ovat tulleet selvästi esiin, joten olen todella iloinen tuloksista, mies kertoo.

Eddie muistuttaa liikkuneensa kuukauden aikana paljon. Miehen treeniin on sisältynyt niin pyöräilyä, uimista kuin nyrkkeilyäkin. Treenin ohella lihasmassakin pienenee, mutta se ei miestä haittaa.

5:10
Nappaa vinkit keskivartalon vahvistamiseen videolta.

Lue uusimmat lifestyle-artikkelit.

Lähde: Men's Health

Lue myös

    Uusimmat

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja