Mainos

9 viikon kyykkyhaaste antoi Gabriellelle unelmien takapuolen: "Tulin oikeasti voimakkaammaksi"

1:46

Gabrielle Kassel kertoo, miten yhdeksän viikon kyykkääminen muutti hänen elämäänsä – ja takapuoltaan.

Video opettaa kyykkäämään oikein!

Gabrielle Kassel harrastaa jalkapalloa, uintia ja CrossFitiä. Silti hän ei ole koskaan onnistunut treenaamaan takamustaan. Kasselin mukaan takapuoli on hänelle arka paikka.

– Takapuoleni oli syy, jonka vuoksi sukulaiseni työnsivät minut pois sylistään. "Se on liian luiseva", he sanoivat. Kassel muistelee lapsuuttaan Health.comissa.

Opettele ensin tekniikka!

Kassel otti osaa yhdeksän viikon kyykkyhaasteeseen. Ohjelmassa kyykättiin etukyykkyä tangolla maanantaisin ja takakyykkyä tangolla keskiviikkoisin.

Takakyykyssä tankoa pidetään niskan takana, etukyykyssä taas rintakehän puolella. Kassel huomauttaa, että tottumattoman ei tulisi suoraan aloittaa näillä, vaan opetella tavallisen kyykyn tekniikka ensin. Kasselin ohjelmassa oikeaoppista tekniikkaa harjoiteltiin viikon ajan.

Kyykkyohjelmaa jatkettiin kahdeksan viikkoa; yhdeksäs viikko oli omien kykyjen testaamista varten.

Vaikka Kassel oli harrastanut rankkaa CrossFitiä aiemmin, kyykkääminen pääsi silti yllättämään.

Lue naisen kokemus!

Jos kuvat eivät näy, katso ne täällä

Viikot 1-3: "Kaikki sattuu ja kuolen nälkään"

– Aloitin ohjelman intoa tuntien, Kassel kuvailee.

Hän kykeni kyykkäämään hyvin, mutta heräsi seuraavana päivänä paitsi lihakset kipeinä, myös karmivan nälkäisenä.

– Kipeänä eivät olleet vain takamuslihakseni. Vaan kaikki!

Viikot 4-6: "Aloin käyttää hissiä ja keskittyä palautumiseen"

Kipu ei hellittänyt vielä kuukaudenkaan kuluttua. Kassel alkoi nousta hissillä kolmannen kerroksen asuntoonsa, vaikka oli luvannut itselleen, ettei käytä hissiä. Hän hieroi lihaksiaan muun muassa hierontarullalla ja kävi lämpimissä kylvyissä tehostaakseen palautumistaan.

Viikot 7-9: "Tunnen ehdottomasti oloni voimakkaammaksi ja kehoni tuntuu vakaammalta"

– Seitsemän viikon kuluttua saatoin todella havaita, että minusta oli tulossa voimakas – ja haasteen yhdeksäs viikko vahvisti tämän, kun saatoin kyykätä yli neljä kiloa suuremmilla painoilla kuin viikolla yksi, Kassel sanoo.

Hän huomasi paitsi takapuolensa muodon muuttuneen, myös keskivartalonsa kiinteytyneen.

– Olen ylpeä siitä, että pysyin mukana kyykkyohjelmassa alusta loppuun. Tulin oikeasti voimakkaammaksi, ja pakaralihakseni näyttivät suuremmilta.

Lähde: Health.com

Mainos

Lisää aiheesta

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.