Mainos

Älä stressaa asioista, joihin et voi vaikuttaa! Näin onnen saavuttaneet ihmiset neuvovat muita

Mistä onni löytyy? Millaiset ihmiset ovat onnellisia? Health.com listasi onnellisten ihmisten neuvot artikkeliinsa. He löysivät jo onnensa – nyt voit ottaa heistä oppia!

Joogaopettaja Jessamyn Stanley:

–  Kun olet isokokoinen, sinua opetetaan lähestymään fyysisiä aktiviteetteja ajatellen ”tämä ei ole minua varten”. Mutta kun puhut itsellesi niin, mahdollisuutesi onnistua eivät ole kummoiset. Olemme kaikki pakkomielteisien kiinnostuneita siitä, miten muut näkevät meidät. Minulta on kysytty ”mitä, jos muut tuijottavat minua?” He tulevat tuijottamaan sinua. He vain tekevät niin. Mutta kysy itseltäsi: ”miksi olen täällä? Olenko täällä huolehtimassa kaikista keho-ongelmista, joita muut projisoivat minuun? Vai olenko täällä tekemässä omia juttujani ja kuntoilemassa?”

Malli ja alusvaatemuotisuunnittelija Heidi Klum:

– Alusvaatteet ovat ensimmäinen asia, johon pukeudut aamulla, ja viimeinen asia, jonka riisut, joten sen pitäisi olla jotakin, mitä rakastat. Minusta kauniit rintaliivit ja alushousut ovat tapa huolehtia minusta. Ne saavat olon tuntumaan mukavalta, seksikkäältä, jopa luksukselta. Jos joku muu on on iin onnekas, että pääsee näkemään alusvaatteesi? Aina parempi!

Muotisuunnittelija ja kirjailija Lauren Conrad:

– Minulle tuottaa suurta iloa kestitä ystäviäni, ja olen huomannut, että eniten rakastamani bileet ovat sellaisia, joissa saan riisua kengät – rentoja illallisjuhlia tai peli-iltoja. Minusta on ihanaa harrastaa jaettuja asioita.

Lasten teho-osaston sairaanhoitaja Aileen Griffin:

– Kun joku kysyy, miten päiväni sairaalassa meni, tiedät että voin kaataa asioitani heidän päälleen 15 minuuttia ja tappaa keskustelun, tai pitää sen pinnallisena ja vastata ”hyvin”. On helpompaa pitää asiat pinnallisina, mutta oman itsensä kanssa ei voi olla pinnallinen. Joskus rankan päivän lopuksi haluan treenata tai viedä koirani puistoon. Joskus menen suihkuun ja itken kunnolla. Se kuulostaa surulliselta, mutta se vapauttaa tunteita. Kun annan surulle tilaa, saan jatkaa elämääni eteenpäin. Olen hoitanut sairaita lapsia viisi vuotta, ja tulen edelleen töistä usein kotiin onnellisena ja syvästi tyydyttyneenä.

Meditaatiokeskuksen perustaja Sharon Salzberg:

– Asiat, joista stressaamme, eivät usein ole hallinnassamme: ”lentokoneeni on myöhässä, en ehdi jatkolennolle, en tiedä, mitä seuraavaksi tapahtuu”. Kun huomaan tällaisten tunteiden karkaavan hallinnastani, sanon itselleni ”jotakin tulee tapahtumaan”. Lause muistuttaa, etten voi saada tietää tarkalleen, mitä seuraavaksi tapahtuu, mutta tulen silti olemaan ok. Jotakin tulee tapahtumaan. Ei ole mitään järkeä huolestua siitä, että haihdun ilmaan ennen sitä.

Esikoulunopettaja Darla Pulliam:

– Esikoululaiset ilahtuvat pienistä asioista. Kun he puristavat appelsiinimehua, he innostuvat siitä, miten paljon mehua ovat jo puristaneet. Kun he kasvattavat kurpitsoja, he ihmettelevät jokaista tuuman puolikastakin. Se on jatkuva ”ahaa!”-tyyppinen muistutus siitä, miten elävöittävä vaikutus pienimmilläkin hetkillä on. Tavoitteeni on piristää jonkun muun päivää. Saatan kehua kaupan kassan paitaa tai pysähtyä puhumaan kodittomalle naiselle. Tarjoan tuntemattomalle hymyn – ja päädyn saamaan sellaisen takaisin.

Tohtori Emma Seppala:

– Meille toitotetaan jatkuvasti käskyä seurata intohimoamme. Uudet tutkimukset kuitenkin osoittavat, että ihmiset, jotka eivät usko olevansa juuri nyt unelmatyössään, ovat todennäköisemmin masentuneita. Totuus on, että monessa ammatissa voi kokea onnea. Usein pelkkä perspektiivi erottaa onnelliset työtoverit heistä, joiden mielestä elämä on kurjaa. Kun ihminen on työssä niin kauan, että on siinä asiantuntija, hän usein havaitsee työn muuttuneen intohimokseen. Jotta nauttisit työstä, jossa olet jumissa juuri nyt, ala kirjoittaa joka päivä ylös kolme uutta asiaa, joista olet kiitollinen.

Onnitutkija ja kirjailija Shawn Achor:

– Tee uudesta tavasta niin helppo kuin mahdollista. Suurin este uuden käytösmallin aloittamiselle on energia, jota aloittamiseen, eli esimerkiksi kitaran kaivamiseen kaapista ennen treenejä, vaaditaan. Jos saat vähennettyä 20 sekuntia aloittamiseen tarvittavasta ajasta, toimesta tulee tapa todennäköisemmin. Joten siirrä kitara telineeseen aivan sohvan viereen. Kun varmistat, että asiat ovat puolellasi, alat myös toistaa tapoja, joita haluat toistaa.

Kokeile tätä niksiä rentoutumiseen:

0:49

Lähde: Health.com

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.