Mitsubishi Pajeron nykyinen neljäs sukupolvi tuli markkinoille yli kahdeksan vuotta sitten. Pienistä päivityksistä huolimatta korimallin ikä näkyy.
Mitsubishi Pajero on työkone, josta on turha etsiä viimeisimpiä tekniikan hienouksia. Oikeastaan jotkut yksityiskohdat muistuttavat enemmän 90-luvusta, kuin tästä päivästä. Tätä selittää osittain se, että nykyinen neljäs sukupolvi tuli markkinoille jo vuonna 2006. Matkan varrella autolle on tehty pieniä päivityksiä, mutta peruskonstruktio on säilynyt käytännössä muuttumattomana. Samaa maltillista linjaa jatkavat myös viimeisimmät uudistukset. Keulalle on tullut led-päiväajovalot ja puskuria/maskia on muotoiltu uusiksi. Jotain kertoneekin sekin, että lehdistötiedotteessa mainitaan erikseen uudistuneesta avaimesta.
Ajettavuudeltaan Pajero on aito maasturi. Rattia saa pyörittää parkkipaikoilla kyllästymiseen saakka. Peräti 11,4 metrin kääntösäde tuottaa ahtaissa paikoissa harmaita hiuksia. Tavalliseen arkiliikkumiseen löytyy siis mielekkäämpiäkin vaihtoehtoja. Toisaalta jos autolta vaatii hyvää vetokykyä ja maastossa tulee silloin tällöin käytyä, ovat vaihtoehdot vähissä. Oikeastaan vain Mercedeksen G-sarja ja Toyota Land Cruiser tarjoavat vastaavanlaisia ominaisuuksia.


