Mercedeksen tallipäällikön Toto Wolffin vastauksista voi päätellä, että F1-sarjaan loppukesästä tulevat varikkokäyntejä koskevat sääntömuutokset juontavat juurensa juuri mestaritallin esittämistä epäkohdista.
Useat F1-sivustot uutisoivat torstaina, että Kansainvälinen autoliitto FIA on kiristämässä varikkopysähdyksiä koskevia sääntöjä elokuun Unkarin GP:stä alkaen.
LUE MYÖS: Jättiläiset napit vastakkain F1:ssä: Red Bull raportoi Mercedeksestä FIAlle ja pani lopullisen pisteen takasiipikohulle
Sääntömuutoksissa puututtiin erityisesti pyöriä kiristävien mekaanikkojen pulttipyssystään lähettämiin signaaleihin. Jatkossa signaalin antoa nopeamman lähtöluvan saamiseksi ei voisi enää ennakoida.
Uutinen tuli vain päiviä sen jälkeen, kun Red Bull -tallin neuvonantaja Helmut Marko oli kertonut saksalaiselle RTL-kanavalle, että sen pahin kilpailija Mercedes oli iskenyt silmänsä tiimin varikkokalustoon.

