Vaatemerkit Monki ja Weekday kokonaan H&M:n omistukseen

Ruotsalainen vaatejätti H&M ostaa koko Fabric Scandinavien- tekstiiliyrityksen. Fabric Scandinavien tuottaa muun muassa Cheap Monday- farkkuja ja omistaa Monki ja Weekday- vaatekauppaketjut.

H&M:n tarkoituksena on laajentaa kauppaketjuja eri puolille maailmaa. Se osti jo vuonna 2008 40 prosenttia yhtiöstä, mukana tuli optio ostaa myöhemmin koko yhtiö.

Vuoden 2008 jälkeen Monki- ja Weekday-myymälöiden määrä on lisääntynyt 20:sta myymälästä 60:een. Myymälöitä on avattu muun muassa Saksassa, Hollannissa ja Hong Kongissa, kertoo ruotsalaislehti Svenska Dagbladet.

- Jätämme yrityksen H&M:n käsiin sekavin tuntein. Tämä on ollut uskomattoman mahtava matka. Aloitimme 22 000 kruunulla (n. 2000 eurolla) kymmenen vuotta sitten, sanoo Örjan Andersson, joka on yksi perustajajäsenistä. Hän jatkaa edelleen yrityksen designkonsulttina.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat