Uusi gsm-operaattori perää eloa hintakilpailuun

GSM Suomi -operaattori pyrkii markkinoille uusilla tuotteilla, kuten postpaid-liittymällä ja halvemmalla sekuntiveloituksella. GSM Suomi osti viime kuussa Go mobile -liittymiä myyneen Go Communicationsin.

Uusi gsm-operaattori GSM Suomi haluaa elvyttää teleoperaattorien välistä hintakilpailua. Liittymäkaupan kuun alussa aloittanut yhtiö sanoo hakevansa "aggressiivisella kampanjoinnilla" jalansijaa muiden operaattoreiden joukosta.

- Kilpailua ei ole, tilanne on jämähtänyt. Kaikkia tarjoavat samaa palvelupakettia, sanoo yksikön johtaja Jari Isola GSM Suomen operaattoritoiminnoista.

GSM Suomi etsii markkinaotetta uusilla tuotteilla. Sellainen on esimerkiksi niin sanottu postpaid-liittymätyyppi, jossa puheaikaa ei osteta etukäteen. Lasku tulee asiakkaalle kotiin, toisin kuin prepaid-liittymissä. Isolan sanoin on "kohtuutonta", että joillain kuluttajilla on vaikeuksia saada tavallisia liittymiä maksuhäiriöiden vuoksi.

Operaattori pyrkii lisäämään kilpailua myös tarjoamalla liittymän ostajalle puhelinta eurolla heti omaksi. GSM Suomi on Isolan mukaan lisäksi pudottanut sekuntiveloituksen taksaa muiden hintoja alemmas. Vastavetona paljon puhutuille operaattorien laskutusvirheille asiakkaille luvataan hyvitystä mahdollisesta virheellisestä laskutuksesta.

Isola sanoo odottavansa jännittyneenä, miten muut suhtautuvat uuteen tulokkaaseen. Tilaa markkinoilla kyllä on, hän uskoo. Kiinnostusta erityisesti postpaid-liittymiin on Isolan mukaan ollut odotettua enemmän.

GSM Suomi osti elokuussa Go mobile -liittymiä kaupanneen Go Communicationsin. Yhtiö tarjoaa palveluita sekä yrityksille että yritysasiakkaille, ja sillä on toimipisteet muun muassa Helsingissä, Lahdessa, Tampereella ja Hämeenlinnassa.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat