Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Upea taidonnäyte: Scania rakensi valtavan kellon liikkuvista kuorma-autoista

4:25Scanian kuorma-autot muodostivat toimivan kellon
Julkaistu 12.10.2016 09:48

MTV LIFESTYLE

Scania laittoi kuljettajansa kilpailemaan aikaa vastaan – kirjaimellisesti. 

Kuorma-autovalmistaja Scania otti vastaan hämmästyttävältä kuulostavan haasteen. Se valjasti 14 kuorma-autoa ja 90 kuljettajaa viimeisen päälle suunniteltuun ja tarkasti synkronoituun kestävyysajoon.

Lopputuloksena syntyi kuorma-autoista muodostettu kello, joka pysyi ajassa koko raastavan 24-tuntisen suorituksen ajan.

Tiimi törmäsi projektin aikana lukuisiin haasteisiin, sillä kuljettajien oli ajettava täydellistä ympyrää täsmälleen oikealla nopeudella vuorokauden ajan. Osa kuorma-autoista joutui pysähtymään ja siirtymään täsmälleen oikealla hetkellä ja kaikkien kellon osien, eli kuorma-autojen, oli pelattava yhteen.

– Kuorma-autot ovat suuria ja tehokkaita laitteita, mutta ne ovat myös monimutkaisia ja viimeisteltyjä, kuten kellotkin. Jokainen kuorma-auto piti optimoida tiettyä tehtävää varten, kertoo Scanian viestintäpäällikkö Staffan Arvas.

Lisää aiheesta:

Ei taikuutta, vaan teknologiaa: Näin 40-tonninen Volvo pysähtyy kuin seinään
Audi: Autoteollisuuden merkittävin keksintö jää pian historiaan
Uberin itseajava kuorma-auto teki ensimmäisen toimituksen: 50 000 tölkkiä olutta
Kumpi pelastetaan, jalankulkija vai kuski? Mersu ratkaisi robottiautojen ongelman
Vapise Tesla, Audin autopilotti on jo tuotantovalmis – näin se toimii Autobahnilla
Autonomiset rekat ajoivat itse itsensä läpi Euroopan – ja niitä oli kymmeniä
ScaniaKuorma-autotAutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Scania
  • 25.01.202207:02
    Sähköautot

    Tässä kulkee maailman raskain sähkörekka Scania 25 P BEV – kuljettaja Helena: "Kiehtovaa ja pelottavaa"

  • 24.02.202111:56
    Autot

    Volvon ruotsalaista työntekijää syytetään vakoilusta – hankki ja myi salaisia tietoja venäläisille: "Rikos on vakava"

  • 26.10.202012:08
    Autot

    Nyt on isossa V8:ssa voimaa: "Taloudellinen dieselmoottori on vielä kauan paras vaihtoehto"

  • 21.09.202020:03
    Lahti

    Scania lopettaa bussikorituotannon Lahdessa – kaupunki perää valtiolta nopeaa reagointia irtisanomisiin, työpaikkoja häviää yli 340: "Tämä on vakava isku Lahdelle"

  • 08.12.201710:18
    Tesla

    Scanian pääinsinööri irvaili Teslan sähkörekalle ruotsalaislehden haastattelussa