Slush-tapahtumassa erilaiset terveyteen liittyvät yritykset ovat hyvin esillä. Kaksi kotimaista start-upia on tehnyt unesta bisnestä.
Suomalainen Beddit on ollut yrityksenä olemassa jo vuodesta 2007, mutta kuluttajamarkkinoille se lähti pari vuotta sitten. Bedditin tuote on patjan alle sijoitettava ohut anturi, joka mittaa käyttäjänsä unen laatua mm. mittaamalla sydämen sykettä ja analysoimalla liikkeitä.
Unianalyysin voi lukea älypuhelimesta. Yritys on saanut tuotteitaan halutun yhteistyökumppanin, Applen, myymälöihin.
– Ollaan päästy kansainväliseen jakeluun maailman arvostetuimpiin kanaviin kuuluvan Applen jälleenmyyntiin, sekä kauppoihin että verkkoon. Ollaan tosi hyvässä vauhdissa kasvamassa, kertoo Bedditin toimitusjohtaja ja perustaja Lasse Leppävuori.


