Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Teknavi Saksassa: Uudesta Hyundai i20:sta mielenkiintoinen haastaja pikkuautoluokkaan

Julkaistu 04.09.2014 11:57

Muistatteko vielä Hyundai Getzin, joka oli aikoinaan kova luu pikkuautojen kokoluokassa? Sitä seurannut i20 ei ole pystynyt vastaavaan menestykseen, mutta nyt uudella i20:llä on mahkuja nousta haastajaksi luokan kärkiautoille.

Teknavi oli paikan päällä tämän viikon keskiviikkona Saksan Offenbachissa, kun uusi i20 esiteltiin lehdistölle.

i20:n vahvuudet ovat tutut: se vetoaa rationaalisuudellaan. Kokonaisuus on kuitenkin kuorrutettu entistä miellyttävämmäksi, eli tunteisiin halutaan vedota entistä enemmän Auton muotoilu on moderni mutta ei silmiinpistävä. Ohjaamo on asiallinen, ja laatuvaikutelma hyvä. i20 ei halua ärsyttää.

Järkeen vedotaan puolestaan tässä kokoluokassa erinomaisilla tiloilla. Uusi i20 on kasvanut sekä pituutta että leveyttä, ainoastaan korkeudesta on nipistetty pois vajaat kaksi senttiä. Akseliväli on venynyt myös, minkä tuntee takapenkillä. Siellä matkustaa vielä aikuinenkin kohtalaisen väljästi. Tavaratila vetää perusasennossaa 326 litraa ja kasvaa takapenkin selkänojat taittamalla yli tuhanteen litraan.

Suomeen uusi i20 saapuu ensi keväänä. Myynti alkaa tutuilla nelisylinterisillä vaihtoehdoilla, mutta luvassa on myös kolmisylinterisiä vaihtoehtoja.

Lisää aiheesta:

Tämä auto on maailman ykkönen, mutta meillä täysin tuntematon, vaikka tutulta merkiltä tuleekinEi enää mikään pikkuauto: Kipeästi päivitystä kaivannut Audi Q3 meni täysin uusiksiEnsituntuma: Uusi SsangYong Rexton kurottaa korkealleEnsituntuma: Suzuki Swiftin viehätys perustuu helppouteenOnko katumaastureita pakko myydä pullistetuilla lokasuojilla?Ensituntuma: Lexus RX 450h – nokkelan rohkea irtiotto
AutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Autot
  • 08:34
    Liikenne

    Ministeri: Uusien kuskien promilleraja alas

  • Eilen14:11
    Toyota

    Toyota kutsuu Suomessa yli 1 250 autoa tarkastukseen

  • Eilen08:45
    Takaisinvedot

    Traficom varoittaa: Poista tämä turvaistuin käytöstä välittömästi!

  • ke19:15
    Pysäköinninvalvonta

    Käsittämätön parkkeerausilmiö: "Pysäköinnintarkastajat eivät voi ymmärtää"

  • ma11:35
    Ajokortti

    17-vuotiaille kuljettajille esitetään öistä ajokieltoa