Teknavi Saksassa: Uudesta Hyundai i20:sta mielenkiintoinen haastaja pikkuautoluokkaan

Muistatteko vielä Hyundai Getzin, joka oli aikoinaan kova luu pikkuautojen kokoluokassa? Sitä seurannut i20 ei ole pystynyt vastaavaan menestykseen, mutta nyt uudella i20:llä on mahkuja nousta haastajaksi luokan kärkiautoille.

Teknavi oli paikan päällä tämän viikon keskiviikkona Saksan Offenbachissa, kun uusi i20 esiteltiin lehdistölle.

i20:n vahvuudet ovat tutut: se vetoaa rationaalisuudellaan. Kokonaisuus on kuitenkin kuorrutettu entistä miellyttävämmäksi, eli tunteisiin halutaan vedota entistä enemmän Auton muotoilu on moderni mutta ei silmiinpistävä. Ohjaamo on asiallinen, ja laatuvaikutelma hyvä. i20 ei halua ärsyttää.

Järkeen vedotaan puolestaan tässä kokoluokassa erinomaisilla tiloilla. Uusi i20 on kasvanut sekä pituutta että leveyttä, ainoastaan korkeudesta on nipistetty pois vajaat kaksi senttiä. Akseliväli on venynyt myös, minkä tuntee takapenkillä. Siellä matkustaa vielä aikuinenkin kohtalaisen väljästi. Tavaratila vetää perusasennossaa 326 litraa ja kasvaa takapenkin selkänojat taittamalla yli tuhanteen litraan.

Suomeen uusi i20 saapuu ensi keväänä. Myynti alkaa tutuilla nelisylinterisillä vaihtoehdoilla, mutta luvassa on myös kolmisylinterisiä vaihtoehtoja.

Lue myös:

    Uusimmat