Pojat ja miehet käyttävät yhä enemmän aikaa ja rahaa ulkonäköönsä. Mutta millainen tyyli suomalaisiin naisiin oikeasti vetoaa? Asiaa lähdettiin selvittämään deittiapplikaatio Tinderin avulla, jossa ulkonäkö näyttelee suuressa roolissa.
Nuorten miesten keskuudessa on myös omat ulkonäköpaineensa, mikä näkyy myös sosiaalisessa mediassa. Huomiota herättävä tyyli vaatii panostusta ja peilin edessä vietettyä aikaa, mutta onko siitä hyötyä naismarkkinoilla?
Axe tutki suositun deittiapplikaatio Tinderin avulla, millainen tyyli 18–28-vuotiaisiin suomalaisiin naisiin oikeasti vetoaa.
Kaksi viikkoa kestäneeseen testiin osallistuivat Joonas, 24 ja Elias, 18, jotka loivat kumpikin kaksi erillistä Tinder-profiilia. Perustiedot – nimi, ikä ja pituus – olivat kummassakin samat, mutta tyylejä oli kaksi.
More Is More -tyyli koostui värikkäistä vaatteista sekä asusteista ja laittautumiseen käytettiin aikaa jopa viisi tuntia. Kuvia oli niin salilta kuin baaristakin.
Toiseen profiiliin luotiin Less Is More -tyyli, joka koostui yksinkertaisen siisteistä ja ajattomista vaatteista. Hiukset stailattiin luonnollisesti ja aikaa peilin edessä käytettiin korkeintaan tunti.
Kummallakin profiililla oli yksi aktiivinen profiili viikon ajan ja ne asetettiin ensimmäisenä päivänä hyväksymään 500 naispuolista henkilöä. Testiajan lopuksi selvisi, kuinka moni heistä oli vastannut myöntävästi, eli kuinka monta Tinder-matchia viikon aikana syntyi.


