Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Tällä pikkubussilla kerkeät lentokentälle – tehoa yli 500 hevosvoimaa

Julkaistu 06.11.2015 11:50
Toimittajan kuva

Teknavi

toimitus@teknavi.fi

Saksalaiset tykkäävät voimasta ja vauhdista. Volkswagen-konsernin autoihin keskittynyt virityspaja Oettinger on ”hieman” piristänyt Volkswagenin uusimman sukupolven ylellistä pikkubussi Multivania.

Tämä pakettiauto ei näytä aivan normaalilta. Puskuri tulee poikkeuksellisen lähelle maata ja kori on normaalia leveämpi. Pyöränkaaret ovat huomattavasti vakiota leveämmät ja auto istuu poikkeuksellisen matalalla. Tämä on virityspaja Oettingerin näkemys nopeasta pikkubussista.

Muutokset eivät jää ulkonäköön, sillä pellin alle on istutettu muun muassa Audi RS3:sta tuttu ja paljon kehuja saanut 2,5-litrainen vitoskone. Myös moottori on saanut päivityksiä ja tehoa se tarjoaa 518 hevosvoimaa. Tässä vaiheessa myös aerodynamiikkaa parantava korisarja on ymmärrettävä, sillä tällä pikkubussilla edetään Autobahnalla vähintäänkin riittävällä nopeudella. Myös jarrut on päivitetty tehojen tasolle ja piirroskuvissa puolien välistä pilkistävät Porsche-tekstillä varustetut jarrusatulat.

Yli 500-hevosvoimainen huippumalli on vielä suunnitteluasteella. Sen tuotantoon ottamisesta saadaan mahdollisesti lisätietoa marraskuun lopussa aukeavassa harrastajille suunnatussa Essen Motor Showssa. Siihen asti Oettinger tarjoaa Multivaniin nelisylinterisiä 250- ja 360-hevosvoimaisia bensamalleja ja 240-hevosvoimaista dieselmallia.

Lisää aiheesta:

Nyt saa tavarat kyytiä – tämän sporttifarkun pellin alta löytyy 450 hevosvoimaaIkonin uusi sukupolvi – tässä on ensimmäinen nelivetoinen BMW M5Audi luopui kasikoneesta – RS 5:n keulalta löytyy jatkossa turboahdettu V6Porsche esitteli toisen sukupolven Panameran – aiempaa linjakkaampi ja nopeampiSalakuvat: Audin farkkutykki ratatesteissäTätä herkkua saa vain Japanista – Subarulta uusi tehomalli
VolkswagenAutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Volkswagen
  • 24.8.15:15
    Raha

    Maksaisitko kuukausimaksua lisätehosta? Volkswagenilta uusi tilauspalvelu

  • 26.5.16:23
    Yritykset ja brändit

    Volkswagenin johtajille tuomioita päästömanipulaatiosta

  • 1.1.08:33
    Kuluttajariidat

    Mies latasi sähköautoaan Helsinki-Vantaan parkkihallissa 2,5 tuntia – lasku liki 300 euroa

  • 20.12.202421:01
    Autot

    Volkswagenin kaavailemista säästöistä sopu – Saksan tehtaat pysyvät auki

  • 02.12.202415:16
    Ulkomaat

    Tuhannet työntekijät lakkoon Volkswagenin tehtailla Saksassa