SuomiAreena valtasi television ja somen: Tapahtumaa seurasi ennätysmäärä tv-katselijoita

Suomen suurin yhteiskunnallinen keskustelutapahtuma SuomiAreenaa seurasi ennätysmäärän suomalaisia television kautta ja sosiaalisessa mediassa. Kaiken kaikkiaan SuomiAreena tavoitti television kautta 1,9 miljoonaa suomalaista ja somessa huimat 1,6 miljoonaa käyttäjää eri julkaisuilla.

SuomiAreenaa, mukaan lukien Porista lähetettty Huomenta Suomi, seurasi television välityksellä koko viikon aikana 1,9 miljoonaa katsojaa. Katsotuin ohjelma oli tiistain 11.7. SuomiAreena: Suoraa Asiaa, jossa vieraina oli mukana muun muassa tuore ministeri Annika Saarikko (kesk.). 

Netissä viikon katsotuin video oli SuomiAreena: Viihteellä -ohjelman klippi, jossa Kirsi Alm Siira repeää kesken Mikko Kuustosen haastattelun. Videota katsottiin lähes 80 000 kertaa.

Kaiken kaikkiaan SuomiAreena tavoitti 1,6 miljoonaa käyttäjää sosiaalisten median kanavien kautta. Yksistään Facebookissa SuomiAreena tavoitti noin 800 000 ihmistä. Twitterissä tunnisteella #SuomiAreena tviitattiin yli 55 400 kappaletta, kun viime vuonna luku oli 33 000. Yhteensä kaikissa SuomiAreenan sosiaalisen median kanavissa (Facebook, Instagram ja Twitter) SuomiAreena-mainintoja oli viikon jälkeen 67 000 kappaletta.

SuomiAreenan uutta mobiilisovellusta ladattiin yli 6000 laitteeseen. Sovelluksen mahdollisti SuomiAreenan pääyhteistyökumppani DNA.

Lähde: MTV3-kanava Finnpanel TV-mittaritutkimus 4+ vuotiaiden nettotavoittavuus ja some (Bigdatasolutuins.fi, Facebook) bruttotavoittavuus (1,6 miljoonaa)

SuomiAreena järjestetään ensi vuonna 13. kerran Porissa 16.-20.7.2018. Tapahtuman pääteema on turvallisuus, vastuullisuus ja suvaitsevaisuus. 

Lue myös:

    SuomiAreena-videot

    Uusimmat