Mainos
Mainos

Suomen johtavan peltialan tukkuliikkeen menestyksen salaisuus on asiakaspalvelu: "Se on sydämen asia"

Rakennusalalla luotettavuus ja asiakaspalvelu ovat erityisen suuressa arvossa. Suomen johtavan peltialan tukkuliikkeen, JanLa Oy:n perustaja Janne Lahtela on tehnyt kaikkensa täyttääkseen nämä vaatimukset – ja yrityksen asiakkaiden mukaan tässä on onnistuttu vuosien saatossa hyvin.

Kattopellit, kattoturvatuotteet ja sadevesijärjestelmät tarvikkeineen

Teräspalvelukeskus JanLa Oy on peltialan tukkuliike, jonka tuotteisiin kuuluvat markkinoiden laadukkaimmista materiaaleista valmistetut kattopellit, kattoturvatuotteet kuten lumiesteet ja kattosillat sekä tikastuotteet ja sadevesijärjestelmät. JanLan valikoimiin kuuluvat myös kaikki tarvikkeet ja peltisepän työkalut asentajille.

JanLalla panostetaan korkeaan laatuun sekä tuotteissa että raaka-aineissa. JanLan käyttämät raaka-aineet eivät vain täytä niille asetettuja vaatimuksia, vaan ylittävät ne.

Toimitusjohtaja Janne Lahtela perusti JanLa Oy:n vuona 2004. Nykyisessä muodossaan JanLa on toiminut vuodesta 2007. Kauppalehti palkitsi yrityksen vuonna 2010 Vuoden kasvuyrityksenä. JanLa työllistää tällä hetkellä noin 40 henkilöä. Piskuisen yrityksen markkinajohtajuuden salaisuus on Lahtelan mukaan nimenomaan asiakaspalvelussa.

– Kyllä se lähtee siitä, että palvelun pitää olla nopeaa. Tavoitteemme on palvella asiakasta kolmessa työpäivässä – aina tarvittaessa nopeamminkin. Meille se on sydämen asia, että toimitusajat eivät veny, tuotteet ovat laadukkaita ja asiakkaan ja meidän välillä on aina kasvot. Palveluun täytyy voida luottaa, Lahtela kertoo mentaliteetistaan.

– Lisäksi meille asema alan edelläkävijänä on hyvin tärkeä. Tämä näkyy muun muassa siinä, että kehitämme tuotteitamme sekä raaka-aineitamme jatkuvasti yhdessä SSAB:n terästehtaan kanssa, Lahtela jatkaa.

Asiakaspalvelussa tärkeintä on luottamussuhde

JanLan asiakaskunta koostuu pääosin perinteisistä peltisepänliikkeistä, asennusliikkeistä, rakennusliikkeistä sekä uusimpina asiakkaina talotehtaista. Oli kyse sitten pienemmästä tai suuremmasta asiakkaasta, Lahtelalle asiakaspalvelussa kaikkein tärkeintä on luottamussuhde. JanLan pitkäaikaisen asiakkaan, Pisara-Steel Oy:n toimitusjohtaja Esa Jaskari kokee, että tässä tavoitteessa on onnistuttu vuosien saatossa erinomaisesti.


– Rakennusalalla suunnitelmiin saattaa tulla työn edetessä muutoksia, ja JanLalla näihin muutoksiin suhtaudutaan aina joustavasti ja tilanteisiin reagoidaan nopeasti. Teen itse yrittäjähengellä pitkää päivää ja joudun joskus tekemään tilauksiin muutoksia myös iltaisin: JanLalta olen saanut aina tällöinkin nopeaa palvelua, Jaskari toteaa.

Kattomateriaaleissa laatu on kaiken A ja O

Peltituotteiden laadussa voi olla Suomessakin paljon eroja. Pisara-Steel Oy:n toimitusjohtaja on ollut erityisen tyytyväinen JanLan kattotuotevalikoiman laatuun tuotteiden kestävyyden vuoksi.

– Vahvan kattopellin tunnistaa paljaalla silmällä siitä, että se säilyttää värinsä. Ajelen silloin tällöin talojen ohi, joihin olen aikoinaan toteuttanut kattoremontin JanLan tuotteilla, ja on ollut hienoa huomata, että talojen katot näyttävät vielä vuosien jälkeenkin uusilta, Jaskari kertoo.

– Ihminen muodostaa ensimmäisen 15 sekunnin aikana mielikuvia asioista ja tämä pätee myös taloihin – ja kattohan etenkin rivi- ja omakotitaloissa usein ensimmäisenä osuu silmään, Jaskari toteaa.

Varastot takaavat nopean ja varman toimituksen

JanLalla on erilaisia toimipisteitä ympäri Suomea: Oulussa ja Nurmijärvellä sijaitsevien teräspalvelukeskuksien lisäksi yrityksellä on varastomyymälät Tampereella ja Turussa. Tämä takaa sen, että eri puolilta Suomea on mahdollista saada tavaraa ja tehdä muutoksia tilauksiin hyvinkin lyhyellä varoitusajalla.

– Laaja varasto on merkittävä tänä päivänä, kun rakentaminen on niin hektistä. Tänään tulevan tilauksen pitäisi olla valmis jo eilen, Lahtela sanailee.

KST Yhtiö Oy:n tuotantopäällikkö Jouni Kantoluoto on niin ikään käyttänyt JanLan tuotteita jo vuosia. Toimitusvarmuus on vuosien saatossa muodostunut KST Yhtiö Oy:lle yhdeksi tärkeimmistä syistä pysyä JanLan asiakkaana.

– Olemme olleet JanLan ensimmäisiä asiakkaita ja pitkän yhteistyön taustalla on useampi syy: Saamme aina kiinni ne henkilöt, keitä tavoittelemme. Lisäksi JanLalla toimitusvarmuus on todella hyvä, sillä heillä on useampi välivarasto. Tämä on meille erityisen tärkeää, Kantoluoto kertoo.

– Täytyy sanoa, että voin suositella JanLaa, meitä on palveltu todella hyvin, Kantoluoto toteaa.

Katso videolta esittely JanLan tuotteista!


Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.