Sinisen tulevaisuuden eduskunnassa pitämän tiedotustilaisuuden lopputuloksena on uusi logo ja kova kohina verkossa.
Sinisten logoa on verrattu ennen kaikkea S-ryhmän hyvin tutuksi tulleeseen S-logoon. Sillä erotuksella, että Sinisten tunnuksesta puuttuu keskeltä valkoinen viiva.
S-ryhmän markkinointijohtaja Veli-Pekka Ääri sanoo MTV uutisten haastattelussa, että sinisten tunnuksessa on selvästi sininen S-kirjain ja siinä voi halutessaan havaita sukunäköä S-ryhmän logoon.
– Kun pyörittelin sinisten tunnusta, niin on ihan selvää, että ei sitä ole mitään tarvetta lähteä muotosuojan näkökulmasta haastamaan millään tavalla, Ääri sanoo.
Verkossa kuhisee
Markkinointijohtaja sanoo myös huomanneensa, että sosiaalisessa mediassa keskustelu käy vilkaana ja S-ryhmään vertaillaan.
– Assosiaatioita tulee varmaan myös Suomen lippuunkin, Ääri pohtii.
Myös MTV Uutisten Facebookissa on otettu iltapäivän mittaan kantaa tunnusten samankaltaisuuteen.
– Toisaalta tulee mieleen, että saakohan tuolta s-bonuksia.

