Autojen lisävarustelulla pystyy vaikuttamaan paljon kokonaisilmeeseen ja fiilikseen. Otimme E-sarjan koeajon yhteydessä vertailuun lähes vakiovarustellun koeajoauton rinnalle kattavasti lisävarustellun yksilön.
Hinta alkaen 52 932 €
Testiautot 66 315 € ja 90 986 €
Parkkipaikalla on kaksi uutta E 220 d -mallimerkinnällä kulkevaa Mercedestä. Toinen on väriltään tumma ja vakiorengastuksella varustettu, eikä juuri herätä huomiota. Joku voisi kutsua sitä vaikka pappa-Mersuksi. Vieressä oleva valkoinen auto puolestaan kääntää katseita. Sen näyttävä korisarja, isot vanteet ja takaikkunoiden tummennukset muuttavat ulkonäköä merkittävästi. Perusvarusteltu auto näyttää melkein anteeksipyytävältä itsevarman ilmestyksen rinnalla.
Erot jatkuvat vähintäänkin yhtä merkittävinä autoon sisälle istuttaessa. Perusvarusteisen auton tummanpuhuva ohjaamo on tyylikäs, mutta ei varsinaisesti tarjoa mitään erikoisuuksia. Toisin on laajasti varustellun auton kohdalla. Täysnahkaverhoilu luo ylellisemmän ensivaikutelman. Sen luomaa tunnelmaa jatketaan tummilla mattapintaisilla puusomisteilla ja niihin upotetuilla Burmesterin kaiuttimilla.
Näiden jälkeen huomio kiinnittyy ohjaamon suurimpaan erikoisuuteen, nimittäin kahdella 12,3-tuumaisella näytöllä toteutettuun Widescreen cockpit -mittaristoon. Keskikonsolin näytöltä löytyy Command Online -järjestelmä, ja kuljettajan edessä olevalle näytölle voi valita itseään miellyttävän päänäkymän kolmesta eri vaihtoehdosta. Vaihtoehtoina ovat kahdella perinteisellä pyöreällä ”mittarilla” varustettu näkymä, jossa kierroslukumittarin tilalle voi halutessaan vaihtaa navigointinäkymän tai kulutustiedot. Sport-näkymä muuttaa hieman grafiikkaa ja väritystä, mutta suuremman muutoksen saa valitsemalla näkymäksi Progressive, jossa kierroslukumittari löytyy näkymän keskeltä vain lukuna esitettävän nopeuden ympäriltä. Ajotietokoneen näkymä on vasemmalla ja oikean laidan näkymän puolestaan pystyy valitsemaan haluamakseen.






