S-ryhmän ruoan verkkokauppa kasvoi viime vuonna lähes viidenneksen. Prisman verkkokauppa tuplasi myyntinsä.
S-ryhmän eli alueosuuskauppojen ja SOK-yhtymän yhteenlaskettu liiketulos kasvoi viime vuonna lähes 12 prosenttia. Liiketulos oli 499 miljoonaa euroa, kun vuotta aiemmin se oli 447 miljoonaa euroa.
Ruoan verkkokaupassa myynti kasvoi viime vuonna 18 prosenttia edellisvuodesta. Prisman verkkokauppa tuplasi myyntinsä edellisvuoteen verrattuna.
Talouden epävarmuus näkyi vaateostoksilla
Marketkauppa eli S-ryhmän päivittäistavarakauppa ja Prisman käyttötavarakauppa puolestaan kasvoi 2,7 prosenttia.
Lisäksi yhtiö kertoo, että ABC-ketjun sähkölatausten myynti kasvoi selvästi edellisvuodesta.
– Haastava yleinen markkinatilanne näkyi kysynnän hintavetoisuutena ja kuluttajien varovaisuutena. Talouden matalapaineesta huolimatta onnistuimme kasvattamaan asiakasmääriä, ja myyntivireemme suhteessa markkinaan säilyi hyvänä, SOK:n pääjohtaja Hannu Krook sanoo vuosikatsauksessa.
S-ryhmän mukaan talouden yleinen epävarmuus näkyi erityisesti vaateostoksissa, kun taas kauneuden ja kosmetiikan kysyntä kasvoi.
