Alle kolmannes suomalaisista on tyytyväisiä Postiin, kertoo Kunnallisalan kehittämissäätiön teettämä kysely.
Kyselyyn vastanneista vain 29 prosenttia antoi Postin toiminnalle erittäin tai melko hyvän arvosanan. Suurempi osa eli 42 prosenttia piti Postin toimintaa melko tai erittäin huonona.
Ruokakaupat saavat sitä vastoin parhaan arvosanan kyselyssä olleista palveluista. Yli neljä viidestä vastaajasta eli 81 prosenttia koki, että heidän eniten käyttämänsä päivittäistavarakauppa on erittäin tai melko hyvä.
Apteekit saivat lähes yhtä myönteisen arvion: niitä piti hyvinä 78 prosenttia.
Selvä enemmistö vastaajista oli tyytyväisiä myös pankkiinsa (66 %), vakuutusyhtiöönsä (65 %) ja teleoperaattoriinsa (62 %).
Postin jälkeen eniten kielteisiä arvioita sai työ- ja elinkeinotoimisto, jonka palveluita 26 prosenttia piti huonoina.
Kysely selvitti, kuinka tyytyväisiä suomalaiset ovat erilaisiin arjen palveluihin. Vastaajia pyydettiin arvioimaan kolmentoista palveluntarjoajan toimintaa viisiportaisella asteikolla.
10:47