"Pitäkää ryyninne" – ikonisen Elovena-tytön uusi tyyli sai somen raivon valtaan, nyt markkinointijohtaja kommentoi kohua

Elovena-pakkausten muutos 1920-luvulta tähän päivään 0:48

Raisio-konserni tiedotti uudistavansa Elovena-brändinsä ilmeen, ja sosiaalisessa mediassa raivostuttiin. Markkinointijohtajan mukaan on hyvä, että Elovena herättää vahvoja tunteita.

Raisio-konserni ilmoitti eilen kaurahiutalepakkauksista tutun Elovena-tytön muuttuvan ilmettään. Kansainvälisille markkinoille tähtäävä brändi vaihtaa Elovenan asun kansallispuvusta siniseen mekkoon asteittain helmikuusta 2020 alkaen.

Sosiaalisessa mediassa uudesta kansainvälisestä tyylistä ei ole innostuttu.

– Ajassa elävän ei tarvitse hylätä perinteitään ja poistaa kansallisia tunnusmerkkejään! Vanha design oli kaunis ja mielenkiintoinen. Ulkoasun muuttaminen on suuri virhe, Facebookissa kirjoitetaan. Osa kommentoijista on ilmoittanut myös boikotoivansa tuotetta.

– Pitäkää ryyninne! Vien rahani toisaalle, kommentoidaan Elovenan Facebook-sivuilla.


Twitterissä aihe on herättänyt keskustelua muun muassa suomalaisesta kulttuuriperinnöstä, mutta toisaalta aiheen ympärillä vellova kohu on aiheuttanut myös huvitusta.

– Osasimme odottaa tällaista palautetta. Kun kosketaan ikoniseen suomalaiseen brändiin, se herättää odotetusti tunteita, kommentoi Raision markkinointijohtaja Mikko Lindqvist MTV Uutisille.

Lindqvistin mukaan päätös muuttaa brändin ilmettä syntyi harkiten. Tutkimuksiin osallistui yli 4 000 kuluttajaa ja uusi Elovena-design sai heiltä hyvät arviot. Kuluttajat kokivat, että Elovena-tyttö sinisessä mekossa viestii vahvasti suomalaisuutta.

– Elovenan ydin säilyy, ja aiomme edelleen edustaa vahvasti suomalaisuutta. Olemme edelleen suomalainen brändi, se on tuotteemme ydin, Lindqvist toppuuttelee palautteenantajia.

Lue myös:

    Uusimmat