MTV uudistuu marraskuussa - kanavailmeet ja verkko uusiksi

MTV uudistaa kanaviensa ilmeet marraskuun 3. päivä.
MTV uudistaa kanaviensa ilmeet marraskuun 3. päivä.MTV
Julkaistu 14.10.2013 09:00(Päivitetty 14.10.2013 19:39)
Toimittajan kuva

Antti Mälkönen

antti.malkonen@mtv.fi

AnttiMalkonen

MTV uudistaa koko visuaalisen ilmeensä ja brändiperheensä. MTV Media muuttuu MTV:ksi kun vuoden ajan kestänyt uudistushanke näyttäytyy kuluttajille konkreettisessa muodossaan sunnuntaina 3. päivä marraskuuta.

– Tuomme suomalaisten ulottuville monin tavoin uudistuneen MTV:n ja sen muodonmuutoksen kokeneet kanavat ja verkkopalvelut. Uudistusta on työstetty pääasiassa oman henkilöstön voimin sekä suomalaisia herkällä korvalla kuunnellen, toimitusjohtaja Heikki Rotko kertoo.

Ensimmäisen kerran uutta kanavailmettä päästään näkemään marraskuun 3. päivän Seitsemän Uutisissa. Uutislähetyksen jälkeen koko MTV3-kanava uudistuu. Myöhemmin illalla, kello 21 myös Sub- ja AVA -kanavien visuaalisuudet uudistuvat.

– Jokaisella kanavalla on oma persoonallisuus ja oma tyyli tehdä asioita. Sitä miltä ne näyttävät ja miltä ne kuulostavat, mutta sinne tulee myös sellaisia elementtejä mukaan mikä yhdistää kaikki meidät kanavat siten, että nämä kaikki ovat MTV:n kanavia, visuaalisesta uudistuksesta MTV:ssä vastannut Tuomo Kulomaa tiivistää.

TV-kanavat suorana nettiin

Uudistus jatkuu verkon puolella maanantaina 4. marraskuuta, jolloin mtv3.fi -portaali muuttaa nimensä kattobrändiä vastaavaksi eli muotoon mtv.fi. Myös verkkoportaali tulee uudistumaan voimakkaasti.

MTV tuo uudistuksen yhteydessä myös MTV3-, Sub- ja AVA -kanavansa nähtäviksi verkkoon suorina lähetyksinä tiistaina 5. marraskuuta lähtien.

– Tämän päivän mediakuluttaja edellyttää sitä, että hän voi katsoa tv-sisältöä muuallakin kuin kotisohvalla. Ja joskus siellä kotisohvallakin tarvitaan sitä toista tv-ruutua ja sen takia tämänkaltainen palvelu on tärkeä, MTV:n Internet- ja kuluttajaliiketoiminnan johtaja Jorma Härkönen perustelee.

Elämyksiä varten

Uusien ilmeiden ja logojen ohella MTV pyrkii kirkastamaan strategiaansa tiivistämällä suhdettaan suomalaisiin. Uuden MTV:n tavoitteena onkin tehdä jokaisesta hetkestä elämys.

– Sitä tämä yhtiö on tehnyt jo 57 vuotta ja tulee tekemään jatkossakin. Kaikilla brändeillä on oma keinonsa tuottaa elämyksiä ja se tulee näkymään kanavailmeissä, Tuomo Kulomaa lupaa.

Kanavien nimistä MTV3, Sub, AVA ja Radio Nova säilyvät ennallaan. Maksu-tv-paketti MTV3 Total muuttuu MTV Totaliksi. Samoin MTV3 Uutiset muuttuvat MTV Uutisiksi. Myös uutislähetysten visuaalinen ilme tulee muutoksen myötä muuttumaan.

– Olen todella ylpeä siitä, mitä nyt on saatu aikaan. Eivätkä uudistukset lopu tähän, sillä uuden MTV:n keskeinen periaate on jatkuva kehitys, Heikki Rotko sanoo.

MTV:n tv-kanavat suorina nettiin marraskuussa

Tuoreimmat aiheesta

Kotimaa