Mies lukee bisneslehteä, nainen muotikirjaa – hotellimainosta syytetään seksismistä

#MeToo-vitsi oli liikaa – missi lopetti kisan kesken 1:38

Sofitel Brisbane -hotelli joutui somemyräkän kohteeksi, kun sen mainoksessa mies luki talousuutisia, nainen taas muotikirjaa.

Video: #MeToo-vitsi oli liikaa – missi lopetti kisan kesken.

Sofitel Brisbane -hotelli joutui somemyräkän kohteeksi mainoskuvansa vuoksi. Australialaishotelli mainosti palvelujaan kuvalla, jossa kaksi hotellivierasta makaa autuaan oloisina sängyllä.

Jos kuva ei näy, katso se täällä.

Kuvassa mies lukee talousuutisiin keskittyvää lehteä, nainen taas muotikirjaa, kertoo Metro-lehti.

"Olen nainen ja luen myös Financial Review -lehteä"

– Hei, Sofitel Brisbane, aamupalanne näyttää herkulliselta. Hei, halusin vain kertoa, että olen nainen ja luen myös Financial Review -lehteä päivittäin, toimittaja Elizabeth Redman kirjoitti Twitterissä.

– Jakakaa, jos uskotte, että tämäkin mainos on osa sitä hienovaraisesti seksististä kukkua, jonka on loputtava, kuvan jakanut Girl Fighter Book  puolestaan kirjoittaa.

"Totta kai hedelmälautanen on hänen puolellaan..."

Tilannetta pahensi osaltaan se, että naisen puolelle sänkyä on aseteltu hedelmälautanen, miehen viereen taas croissanteja ja lettuja.

– Totta kai hedelmälautanen on hänen puolellaan, hänhän on haluton koskemaan leipomotuotteisiin, Kumi Taguchi huomauttaa.

Suuri osa kritisoijista vaikuttaa olevan naisia.

– On todella ällistyttävää, että kun maailmassa on köyhyyttä, viharikoksia, seksiorjuutta, sotaa, kidutusta ja lukemattomia muita epäoikeudenmukaisuuksia, jotkut ihmiset päättävät keskittyä tähän. Annan periksi yhteiskunnan suhteen, James Gold sanoo.

Mainos vedettiin takaisin

Moni ihmetteleekin, miksi yksi kuva on aiheuttanut niin paljon negatiivista palautetta.

– Tätä kutsutaan mikrotason epäoikeudenmukaisuudeksi. Yksi voi vaikuttaa hupsulta, mutta sitten sama tapahtuu naisille uudestaan, ja uudestaan, ja uudestaan, he väsyvät siihen. Molemmat olisivat voineet (kuvassa) lukea sivistynyttä uutisjulkaisua. Kyseistä näkemystä siitä, että naiset eivät käsitä mitään, markkinointiosastot tuovat esiin päivittäin, Jennifer Larsen kuvailee.

Jos julkaisu ei näy, katso se täällä.

Hotelli on vakuuttanut, ettei tarkoituksena ollut kuvata miehiä ja naisia stereotyypisesti. Mainos on vedetty takaisin.

 

Lue myös:

    Uusimmat