Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Mazda esitteli uuden Kolmosensa

Julkaistu 19.07.2013 09:31

Mazda on esitellyt uuden Mazda 3:n. Uusi Kolmonen hyödyntää samaa Mazdan muotokieltä ja teknologiaa kuin 6- ja CX-5-mallit.

Kolmonen on Mazdalle erittäin tärkeä malli Euroopassa, jossa neljäsosa kaikista myydyistä autoista kuuluu samaan C-segmenttiin eli niin sanottuun Golf-kokoluokkaan.

Uuden sukupolven Kolmonen on lähes samankokoinen kuin edeltäjänsä, sillä se on vain 5 millimetriä pidempi, 40 millimetriä leveämpi ja 20 millimetriä korkeampi. Akseliväli on kuitenkin kasvanut 60 millimetrillä, mikä Mazdan mukaan näkyy matkustamon tiloissa selvästi.

Tavaratila on kasvanut 10 litralla 350 litraan. Auto painaa noin 60 kiloa aiempaa vähemmän.

Mazda ei ole vielä paljastanut auton moottorivaihtoehtojen taloudellisuuslukemia, mutta tehoja on jo tiedossa.

1,5-litrainen bensakone on 99-hevosvoimainen, ja sen yhteydessä on 6-vaihteinen manuaali. Nollasta sataan moottorilla kiihtyy 10,8 sekunnissa, ja huippunopeus on noin 187 kilometriä tunnissa.

2,0-litraisesta bensakoneesta on kaksi versiota. 118-hevosvoimainen viritys kiihtyy satasen vauhtiin 8,9 sekunnissa ja parhaimmillaan noin 195 kilometrin tuntivauhtiin.

168-hevosvoimaisen kaksilitraisen huippunopeus on noin 209 kilometriä tunnissa. Nollasta sataan sillä kiihtyy 8,2 sekunnissa.

Malliston ainoa diesel on 2,2-litrainen, 148-hevosvoimainen moottori. Myös sen huippunopeus on noin 209 kilometriä tunnissa, mutta se kiihtyy nollasta sataan 8,1 sekunnissa.

Dieselin ja tehottomamman 2,0-litraisen bensakoneen kanssa saa myös 6-vaihteisen automaattivaihteiston.

Mazdan mukaan uuden Kolmosen matkustamo on luokkansa hiljaisin.

Mazda 3:n myynnin on määrä alkaa Euroopassa syksyllä, mutta auton hinnoittelusta ei ole vielä tietoa.

Lisää aiheesta:

Koeajossa Golfia kiusaava päivittynyt Espanjan serkkuKoeajo: Opelilta astetta parempi paahto MokkastaHyundailta uusi 1,4-litrainen bensaturboTurbo vauhdittaa pikku-Porschet tulevaan kesäänKoeajossa uusi Renault Mégane – mielenkiintoinen vaihtoehto Suomen rakastetuimpaan autoluokkaanKoeajossa Volkswagen Touran – tila-auto, joka tarjoaa rahalle vastinetta
AutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Autot
  • ma11:35
    Ajokortti

    17-vuotiaille kuljettajille esitetään öistä ajokieltoa

  • 25.10.12:10
    Renkaanvaihto

    Älä jätä väliin renkaidenvaihdossa: Turhaksi koettu toimenpide on ehdottoman tarpeellinen

  • 22.10.15:23
    Volkswagen

    Volkswagen keskeyttää VW Golf -mallin tuotannon

  • 21.10.12:41
    Renkaanvaihto

    Renkaidenvaihto käsillä – vältä tyypilliset virheet!

  • 21.10.11:12
    Autokoulu

    Yhä useampi opettaa omaa lastaan ajamaan autoa – vanhemmilta erikoisia pyyntöjä autokouluille