Asiakas oli varaamassa Viking Linen risteilyä Helsingistä Tukholmaan viime keskiviikkona, kun hän huomasi risteilyn hinnoissa hämmentävän eron: samaa matkaa myytiin eri hinnoilla.
Yhden aikuisen Helsinki–Tukholma -risteily, johon sisältyi a-hytti, buffet ja aamiainen maksoi pakettihintana 247 euroa.
Hakutuloksen alapuolella oli vaihtoehto, jossa sama risteily maksoi 219 euroa, kun matkaan valitsi itse erikseen a-hytin ja ateriat varauksen yhteydessä. Täysin saman risteilypaketin hintaero oli siis 28 euroa.
Hintaeroa on ollut myös ainakin yön yli kestävässä Helsinki–Tallinna -miniristeilyssä. Asiakas huomasi eron niin ikään viime viikolla. Viking Line oli korjannut molemmat hinnat tiistaihin mennessä asiakkaan otettua yhteyttä varustamoon.
Viking Line korvaa hintaeron, jos asiakas reklamoi
Viking Linelta kerrotaan sähköpostitse, että kyseessä on ollut varausjärjestelmän tekninen vika.
– Meillä on käytössä dynaaminen hinnoittelu, joka elää kysynnän ja tarjonnan mukaan. Kanta-asiakkaille eli Viking Club -jäsenille pyrimme tarjoamaan päivän parhaan hinnan.
– Näistä kahdesta hinnoittelusta johtuen tietyt kanta-asiakkaat ovat saaneet risteilynsä edullisemmin kuin mitä kampanjahinta olisi ollut, Viking Linen markkinointijohtaja Ninna Suominen kertoo viestissään.
Yritys kertoo palauttavansa rahallisesti hintojen erotuksen, mikäli väärään hintaan risteilyn varannut asiakas reklamoi asiasta. Asiasta voi olla yhteydessä Viking Linen myyntipalveluun.
