Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Liikkuva kuva valtaa suomalaisten median käyttöä – perinteinen televisio pitää pintansa

Lähes puolet vastaajista kertoo katsovansa TV-sisältöjä vähintään tunnin päivässä.
Lähes puolet vastaajista kertoo katsovansa TV-sisältöjä vähintään tunnin päivässä. Shutterstock
Julkaistu 29.05.2018 08:43

MTV UUTISET - STT

Liikkuva kuva valtaa yhä enemmän suomalaisten median käyttöä, ilmenee DNA:n teettämästä kyselytutkimuksesta.

Eniten aikaa käytetään TV-sisältöjen katseluun. Perinteisten televisiosisältöjen rinnalle ovat nousseet vahvasti suoratoisto- ja tilausvideopalvelut.

Lähes puolet vastaajista kertoo katsovansa TV-sisältöjä vähintään tunnin päivässä. Perinteinen televisio on kotona käytössä liki 60 prosentilla vastaajista, ja TV-sisältöjä katsotaan edelleen yleisimmin sen kautta. Joka kolmas vastaaja kertoo katsovansa televisiosisältöjä viikoittain älypuhelimella.

Sosiaalisesta mediasta käytetään päivittäin eniten Facebookia ja Whatsappia, seuraavaksi Youtubea ja Instagramia. Liikkuvaan kuvaan keskittyvien some-palveluiden käyttö on nousussa, kun taas Facebookin suosio näyttää hieman vähentyneen. Kyselyn some-osuus toteutettiin Facebookin tietosuojaskandaalin tultua ilmi.

Facebookin päivittäinen käyttö korostui naisten keskuudessa, kun taas miehet suosivat Youtubea.

Tutkimusyhtiö Nepa Insightin tekemään tutkimukseen vastasi maaliskuussa verkossa yli tuhat suomalaista. Vastaajajoukko edustaa 15–74-vuotiaita suomalaisia.

Lisää aiheesta:

Puolet suomalaista käyttää sosiaalista mediaa päivittäin – Nämä palvelut ovat kaikkein suosituimpia
Suomalaiset ovat yhä valmiimpia maksamaan tv-sarjoista ja elokuvista – sarjojen ahmiminen lisää katselun nautintoa
Tutkimus: Tämän kokoinen televisio on virallisesti jo liian pieni
Suomen suosituin TV löytyy netistä
Näitä sovelluksia Suomessa käytetään eniten
Älypuhelin ottamassa tietokoneen aseman
Kotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Kotimaa
  • Eilen22:40
    Politiikka

    KSML: Maria Kaisa Aula on pyytänyt eroa

  • Eilen21:16
    Kotimaa

    Huolestuttava ilmiö leviää Kaustisen kirjastossa

  • Eilen20:42
    Räjähdykset

    Turvallisuusasiantuntija Joroisten räjähdyksestä: Olisi voinut käydä paljon pahemmin

  • Eilen19:22
    Politiikka

    Valtio pohtii Veikkauksen listaamista pörssiin: "On pyörinyt nimenä mukana"

  • Eilen19:03
    Sää

    Markus Mäntykannas kommentoi kylmää käännettä: Suomi jakautuu kahtia