Kuluttajavirasto: Diilitarjoukset eivät aina sitä mitä lupaavat

Erilaiset tarjoussivustot kasvattavat suosiotaan ja asiakaskuntaansa vauhdilla, mutta niiden kanssa on syytä olla myös varuillaan.

Kuluttajaviraston tiedotuspäällikkö Laura Salmi kertoo, että neuvontapalveluun on tullut jonkin verran yhteenottoja tarjoussivustojen osalta, mutta määrä ei ole erityisen hälyttävä. Eniten ongelmia on ollut tarjousten sisällön suhteen.

– Diilin sisältö on voinut olla liian epämääräinen. On esimerkiksi annettu alennus kenkäkauppaan, mutta ei ole erikseen mainittu, että tarjous koskee vain naisten kenkiä. Asiakas on tietysti luullut tarjouksen koskevan koko valikoimaa, koska asiasta ei ole mainittu edes pienessä printissä.

Salmi kehottaakin lukemaan myös pikkupräntin tarkkaan, etenkin lahjakortin voimassaolopäivään kannattaa kiinnittää huomiota, jotta kortti ei jää käyttämättä.

– Toisinaan on myös käynyt niin, että tarjous on ollut liian suosittu, eli esimerkiksi kampaamon ei ole ollut mahdollista palvella kaikkia asiakkaita.

Miten sitten vääriin lupauksiin tai ylitarjontaan tulisi suhtautua?

– Inhimillisiä virheitähän sattuu aina ja se, millaiseen korvaukseen asiakas on oikeutettu käsitellään tapauskohtaisesti, Salmi kertoo.

Tarjoussivustot keräävät tarjouksia eri palveluntarjoajilta myyden niitä asiakkaille lahjakorttien muodossa.

Hannele Järvelä/ MTV3

Lue myös:

    Uusimmat