Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Kuluttajavirasto: Diilitarjoukset eivät aina sitä mitä lupaavat

Rahasi menevät hukkaan, jos et huomaa pitää tarjouksen viimeistä käyttöpäivää silmällä.
Rahasi menevät hukkaan, jos et huomaa pitää tarjouksen viimeistä käyttöpäivää silmällä.
Julkaistu 20.09.2011 14:42(Päivitetty 20.09.2011 14:46)

Erilaiset tarjoussivustot kasvattavat suosiotaan ja asiakaskuntaansa vauhdilla, mutta niiden kanssa on syytä olla myös varuillaan.

Kuluttajaviraston tiedotuspäällikkö Laura Salmi kertoo, että neuvontapalveluun on tullut jonkin verran yhteenottoja tarjoussivustojen osalta, mutta määrä ei ole erityisen hälyttävä. Eniten ongelmia on ollut tarjousten sisällön suhteen.

– Diilin sisältö on voinut olla liian epämääräinen. On esimerkiksi annettu alennus kenkäkauppaan, mutta ei ole erikseen mainittu, että tarjous koskee vain naisten kenkiä. Asiakas on tietysti luullut tarjouksen koskevan koko valikoimaa, koska asiasta ei ole mainittu edes pienessä printissä.

Salmi kehottaakin lukemaan myös pikkupräntin tarkkaan, etenkin lahjakortin voimassaolopäivään kannattaa kiinnittää huomiota, jotta kortti ei jää käyttämättä.

– Toisinaan on myös käynyt niin, että tarjous on ollut liian suosittu, eli esimerkiksi kampaamon ei ole ollut mahdollista palvella kaikkia asiakkaita.

Miten sitten vääriin lupauksiin tai ylitarjontaan tulisi suhtautua?

– Inhimillisiä virheitähän sattuu aina ja se, millaiseen korvaukseen asiakas on oikeutettu käsitellään tapauskohtaisesti, Salmi kertoo.

Tarjoussivustot keräävät tarjouksia eri palveluntarjoajilta myyden niitä asiakkaille lahjakorttien muodossa.

Hannele Järvelä/ MTV3

Lisää aiheesta:

Mies, pissattaako jatkuvasti? Tästä voi olla kyseVäärennetty carbonara sai Italian raivon valtaan – ministeri vaatii EU:lta välitöntä tutkintaaHelppo vaihtoehto kreikkalaiselle salaatille – Tiina ylistää: "Täydellisen raikas"Diabeteslääkäri päivästä, jolloin sai itse älypumpun: "Olin yhtäkkiä vapaa"Kuski ajoi suojatietä ylittävän nenän edestä ja keskisormi nousi – poliisilta kova ratkaisuKysely: Diabeetikot pääsevät lääkäriin liian harvoin – "He ovat pimennossa"
Lifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Lifestyle
  • 06:44
    Miehet

    Mies, pissattaako jatkuvasti? Tästä voi olla kyse

  • Eilen20:48
    Italia

    Väärennetty carbonara sai Italian raivon valtaan – ministeri vaatii EU:lta välitöntä tutkintaa

  • Eilen19:09
    Ruoka

    Helppo vaihtoehto kreikkalaiselle salaatille – Tiina ylistää: "Täydellisen raikas"

  • Eilen16:29
    Diabetes

    Diabeteslääkäri päivästä, jolloin sai itse älypumpun: "Olin yhtäkkiä vapaa"

  • Eilen13:51
    Liikenne

    Kuski ajoi suojatietä ylittävän nenän edestä ja keskisormi nousi – poliisilta kova ratkaisu