Kia oli viime vuonna Suomen kolmanneksi suosituin automerkki Toyotan ja Volkswagenin jälkeen, kun taas emobrändi Hyundai löytyi vasta sijalta 12 Opelin ja Peugeotin välistä.
Välillä yritystoiminnassa tapahtuu positiivisia asioita, joiden syitä joutuu silti selittämään päämiehelle.
Hyundai Motor Companyyn kuuluva Kia Motor on kasvanut Euroopassa ja Suomessa päämerkkiään suositummaksi. Etelä-Korean pääkonttorilla kysellään kuulemma tämän tästä syitä miksi.
Suomen maahantuonnista vastaavan Astara Auto Finland Oy:n brändijohtajan Rami Kittilän mukaan se johtuu muutamasta selvästä asiasta.
Lue myös: Kian uusi logo hämmentää – peräti 30 000 amerikkalaista googlaa kuukausittain olematonta automerkkiä
– Erittäin kattava mallistomme on eurooppalaisempi ja nuorekkaampi kuin Hyundailla, ja muotokielemme globaalimpi. Suomessa jälleenmyyntiverkostomme ja tiimimme ovat tehneet sitoutuneesti töitä, jota maahantuonti on tukenut ja rakentanut isosti, Kittilä kertoi merkin kulunutta ja tulevaa vuotta ruotineessa tilaisuudessa tiistaina.