Kian uusi logo hämmentää – peräti 30 000 amerikkalaista googlaa kuukausittain olematonta automerkkiä

1:27
Korealainen autovalmistaja Kia esitteli uuden logonsa pari vuotta sitten varsin räjähtävällä esityksellä.

Sadat amerikkalaiset googlaavat päivittäin automerkkiä, jota ei ole olemassa.

Korealainen autovalmistaja Kia päivitti viime vuonna logonsa tälle vuosituhannelle. Aiempaa terävämpi brändi-ilme on ollut nähtävissä myös valmistajan uusissa autoissa, jotka ovat kokeneet suuren muodonmuutoksen.

Logomuutos ei kuitenkaan ole mitä ilmeisimmin ollut kaikkien tiedossa. Yhdysvaltalainen The Drive uutisoi Ashwinn Krishnaswamyn Twitter-julkaisusta, jossa hän valotti sitä, kuinka pieleen varsin moni on tulkinnut korealaisvalmistajan uutta logoa.

Sen jälkeen, kun ensimmäiset uudella logolla varustetut Kiat saapuivat USA:n teille keväällä 2021, lähes 30 000 ihmistä on kuukausittain tehnyt Google-hakuja hakusanalla "KN car" – ilmeisesti tarkoituksenaan selvittää, mistä automerkistä on kyse.

Kian uuden tyylitellymmän logon voi nimittäin tulkita KIA-kirjainyhdistelmän lisäksi myös KN:ksi, jossa N-kirjain on kääntynyt nurinpäin.

Jos julkaisu ei näy, katso se täältä.

Lue myös:

    Uusimmat

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja