Suomen parhaan auton arvonimestä kilpailee tänä vuonna 27 uutuusmallia. Joko on sähköauton aika viedä kilpailun voitto vai vieläkö ykköspaikka irtoaa perinteisillä käyttövoimilla?
Auto- ja liikennetoimittajat ry myöntää Vuoden Auto Suomessa -tunnustuksen vuoden merkittävimmälle uutuusmallille jo seitsemättä kertaa.
Tänä vuonna tuomariston äänistä kilpailee ensimmäisellä äänestyskierroksella yhteensä 27 uutuusmallia, joista kuusi eniten ääniä saanutta selviytyy finaalikierrokselle.
Kisassa ovat edustettuna käytännössä kaikki autosegmentit kompakteista kauppakasseista täysiverisiin maasto- ja urheiluautoihin, pikkuisesta Hyundai i10:stä Porsche Taycaniin.
LUE MYÖS: Näin se muutos tapahtuu Suomessakin: Dieselautot jääneet töpselimallien jalkoihin
Voittaja paljastetaan alkuvuodesta
Tuomaristo arvioi autojen ajettavuutta, tiloja, teknistä edistyksellisyyttä ja ympäristöystävällisyyttä, mutta ennen kaikkea niiden rahalle tarjoamaa vastinetta.
Kuusi finalistia julkistetaan keskiviikkona 11. marraskuuta, minkä jälkeen tuomaristo tutustuu niihin vielä tarkemmin. Voiton ratkaisevan äänestyksen tulos julkistetaan Auto- ja liikennegaalassa ensi vuoden alussa.
