E 350e on toistaiseksi paras Mercedeksen hybridiversio. Sen voimalinja toimii nyt juuri niin huomaamattomasti kuin sen odottaakin toimivan.
Suomeen tämän vuoden aikana
Hinta avoinna
Tykkäsimme
- voimalinjan toiminnasta
- auto rullaa kevyesti
- hiljaisesta ohjaamosta
- suorituskyvystä
Emme tykänneet
- tavaratila kutistunut lattian alle sijoitetun akkupaketin takia
- kuinka moni työsuhdeautoilija jaksaa ladata akkuja?
E:n hybridiversion voimalinja on periaatteessa sama kuin C 350e:ssä, mutta järjestelmää on hiottu. Samalla vaihteisto on vaihtunut 7-portaisesta 9-vaihteiseksi. Autojen kokoerosta huolimatta C:lle ja E:lle ilmoitetaan oikeastaan identtiset kulutus- ja päästölukemat. Eemeli-hybridissä on aavistus enemmän tehoa, mutta maksimivääntöä on yllättäen hieman vähemmän. Toki 550 Nm on ihan riittävä luku vielä sekin.
Mercedeksen hybridi-ihmiset olivat rakentaneet E-Mercedeksen kansainvälisen esittelyn yhteyteen haastavan 41 kilometrin testilenkin. Siihen kuului niin moottoritietä, mutkittelevaa maantietä kuin taajama-ajoakin. Erityisen haastavaksi ajon teki Lissabonin kumpuileva maasto.






