Juke Nismo RS kääntää päitä kadulla, mutta ratin takana auto on pienoinen pettymys.
Tykkäsimme
- Moottorista
- Vaihteistosta
- Persoonallisesta ulkonäöstä
Emme tykänneet
- Ohjauksen vetelystä
- Vaisuista pakoäänistä
Nissanin Nismo-tuotemerkki on monille tuttu PlayStationin Gran Turismo -peleistä. Kyseessä on japanilaismerkin suorituskykyisten mallien divisioona, joka valmistaa autoja sekä moottoriurheiluun että siviililiikenteeseen. Nissan Juke Nismo RS jakaa siis saman DNA:n muun muassa GT-R:n ja Skylinen kaltaisten ikonien kanssa.
Teknavi ajoi Juke Nismon viime vuonna Barcelonassa pidetyssä lanseeraustilaisuudessa ja nyt kotimaassa tarjoutui tilaisuus ajaa vielä astetta tiukempi Nismo RS. Pippurisesta 1,6-litraisesta turbomoottorista on kutiteltu 218 hevosvoimaa (automaatilla 214 hv), joten tehonlisäystä aikaisempaan Nismoon on tullut 18 kaakkia. Lisäksi muun muassa jarruja, alustaa ja vaihteistoa on rukattu vastaamaan kasvaneita teholukemia.
Ulkoisesti Nismo RS mallin tunnistaa pullistelevasta korisarjasta, punaiseksi maalatuista yksityiskohdista ja isoista 19” tuumaisista vanteista. Myöskään sisätiloissa ei jää epäselväksi, että kyseessä on sporttimalli. Ohjauspyörä on verhoiltu rata-autojen tapaan alcantaralla ja takamusta hemmotellaan Recaron sporttijakkaroilla. Pieni hauska yksityiskohta on myös punaiseksi värjätty kierroslukumittarin tausta.


