PSA-konserni eriytti aikaisemmin Citroënin-brändin alla olleen DS:n omaksi merkikseen. DS 5 koki nimimuutoksen yhteydessä faceliftin ja on nyt huomattavasti aiempaa mukavampi.
Tykkäsimme
- Parantuneesta mukavuudesta
- Hiljaisuudesta
- Vääntävästä moottorista
- Persoonallisuudesta
Emme tykänneet
- Moottorin äänestä sisälle
- Pikkulokeroiden puutteesta
- Takatiloista
Hinta alkaen 33 604 €
 Koeajoauto 42 987 € (2015)
Citroën esitteli loppuvuonna 2011 Euroopan markkinoille uutena mallina DS 5:n. Silloin DS-mallisto kulki vielä Citroën nimen alla, mutta ne erottuivat normaalista mallistosta sekä tyylillisestä että varustukseltaan. Tänä vuonna valmistaja eriytti DS:n omaksi alabrändikseen, jotta ero Citroëniin saataisiin selvemmäksi.
DS 5 on malliston lippulaiva, joka erottuu edelleen muotoilullaan valtavirrasta. Ulkonäössä ei ole tapahtunut faceliftin yhteydessä kovin isoja muutoksia merkkien vaihtumista lukuun ottamatta. Auto on ulkokuoren lisäksi myös sisältä persoonallinen. Ohjaamon ilmeeseen on haettu vaikutteita ilmailusta ja etenkin iso kattokonsoli viittaa tähän. Muotoilu on ajanut käytännöllisyyden edelle muutamissa kohdissa ja esimerkiksi näkyvyys etu- ja takaviistoihin on heikko. Tämän lisäksi ohjaamossa ei juurikaan lokerikkoja pienille tavaroille.

