Sosiaali- ja terveysministeri Wille Rydmanin (ps) luottamuksesta äänestettiin tiistaina hallituksessa. Oppositiossa olevan SDP:n kansanedustajan Pinja Perholehdon mielestä Rydmanin luottamuksesta äänestäminen kielii vakavista ongelmista hallituksessa.
Suomen hallitus lähti eilen kesälomille riitaisissa tunnelmissa.
Sosiaali- ja terveysministeri Wille Rydman (ps) esitteli äskettäin oman ajatuksensa järjestöjen STEA-avustusten kriteerien kiristämiseksi, mikä raivostutti monet hallituksenkin sisällä.
Orpo totesi tiistaina tiedotustilaisuudessa, että avustusasetus valmistellaan uudelleen.
Rydmanin luottamuksesta äänestettiin eilen, ja lopputulemana ministeri nauttii hallituksen luottamusta. RKP äänesti tuolloin tyhjää.
Lue myös: Perussuomalaiset hävisi hallituksen äänestyksen STEA-avustuksista – Purra RKP:n toiminnasta: "Maton vetäminen pääministerin alta"
Perussuomalaisten kansanedustaja Petri Huru vähätteli syntynyttä jupakkaa Huomenta Suomessa ja sanoi hallituksen kriisitunnelmien olevan enemmän median luoma mielikuva.
Oppositiossa oleva SDP:n kansanedustaja Pinja Perholehto on kuitenkin toista mieltä.
– Suoraan sanottuna kyllä se jotakin hallituksen toimintakyvystä kertoo, jos avustusasetuksestakin saatiin vielä eilen nähdä sellainen soppa, että ministeri Rydman ilmoitti omana kantanaan, että tuskin kesälläkään saadaan vielä asiaan sopua. Opposition silmään näyttää siltä, että hallituksen rivit ovat vakavasti hajonneet, Perholehto toteaa.
Perholehdon mukaan se, että RKP äänesti tyhjää luottamusäänestyksessä ei myöskään herätä luottamusta Rydmanin suuntaan.
